Annons:
Etikettråttägare
Läst 654 ggr
miali.gustavsson
8/3/17, 12:33 PM

Namn? :)

Hej :) ska snart bli ed råttor igen, men vet inte riktigt vad de ska heta. Tipsa mig gärna (både tjej och kill namn)

Annons:
SmåDjurStorBur
8/4/17, 5:07 PM
#1

Mina två tjejer kommer heta Skorpan och Snöret, gillar sådana typer av namn haha.

zickan
8/6/17, 7:07 PM
#2

jag har så svårt med namn. enklare när man har råttorna och kan känna av lite hur de känns att heta. När jag har kullar blir det ofta efter teman. Annars kan det bli namn eller något från en film/serie jag sett. Ser en hel del anime så där finns massor med roliga namn. Gillar inte vanliga namn.
Sedan årstid. Nu är det sommar. Kan man komma på en hel del av saker man ser som kan passa. Eller gå efter färg liknande tema. Mössen jag har är gula. Så det var mycket som eldsjäl, eldstorm, eldsken, sol, måne mm. 
Min nuvarande kull trode jag skulle bli mest svar. Men har helt räknat fel. Hade de varit svarta hade temat varit något med svart. Denna kullen var planerad till svarta fåglar. Korp, kåka, skata osv. 

Du får be uppfödaren att skicka kort på dom du kan få låna och lägga ut. Eller fota dom så fort de kommer. Så kanske det blir enklare om tips :-D

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Mymlan&Vifs
8/7/17, 10:02 AM
#3

Namn på mina råttor genom tiderna:

Vifs

Mymlan

Glimra

Lakris (felstavat med flit)

Cookie

Jess

Maemi

Clara

Homsan

Misan

Rut

Namn som väntar på att hitta rätt:

Sniff

Krymmel
Sockan
Lillefot
Snorken
Nypon
Hallon
Chomper
Viola

Fritt fram att sno!

Sissen
8/8/17, 3:57 PM
#4

Doris och Nemo c:

Tirreterande
8/10/17, 3:25 PM
#5

humle och dumle ;)

Upp till toppen
Annons: