Annons:
Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 436 ggr
Maja1991
7/26/17, 1:50 PM

Hjälp

Hej! Jag har en siames hon råtta som är 1 år och 4 månader. Den senaste månaden har hon haft lite blod i kisset. Jag har varit hos veterinären och dom konstaterade bakterier i urinen och antibiotika skrevs ut för urinvägsinfektion som hon nu är klar med i 7 dagar. Dock är det fort lite blod men bara ibland. Jag brukar sätta henne i soffan på ett vitt lakan och för det mesta är kisset helt som vanligt men ibland en liten droppe rödaktig droppe. Vad bör jag göra? Hon mår bra i övrigt, springer och äter som vanligt. Någon som varit med om samma? Vad blir nästa åtgärd hos veterinären isåfall om någon vet? Hon har även fått lite rödaktiga stänk i pälsen som hon inte haft tidigare och jag ser att hon äter kattoa och papper i buren!! Jätte jobbigt är detta, hon är en jättefin råtta. Med vänlig hälsning, Maja

Annons:
JessicaOlin
7/26/17, 1:58 PM
#1

urininfektion?
kontakta veterinär

Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙

Tjeckoslovakisk varghund- 2014 🐶

Maja1991
7/26/17, 2:04 PM
#2

Hon har fått antibiotika redan mot det. Men tänker om någon vet om det kan vara något annat. Om det ex kan vara något med njurarna. Går det ens att göra något då hos vetrinären? Förstår att det är svårt att ge svar men ville höra här då många har bra erfarenheter. Ska kontakta fågelkliniken i Lomma om det inte blir bättre.

Elisabeta
7/27/17, 11:35 AM
#3

Ja, jag har haft en hona som visdea samma symptom. Det kom fram så småningom att det var cancer hon hade. Jag skulle gå till veterinären igen och berätta hur det är, föreslå att kolla om det inte sitter någon tumör i området.

Maja1991
7/27/17, 10:36 PM
#4

Va tråkigt, men ja det kanske är cancer då det ska vara relativt vanligt. Hur gör dom test om det är cancer om det inte syns något utanpå kroppen? Blodprov? Ultraljud eller vad det kallas? Får man fråga var din hade cancer Elisabeta och gick det att åtgärda? tacksam för svar om någon har mer erfarenhet runt cancer och blod i urinen. Ska iallafall ringa och boka tid till veterinär imorgon!

Upp till toppen
Annons: