Annons:
Etikettannonsering
Läst 1004 ggr
zickan
2017-06-25 22:47

(S) råtthanar

  • födelsedatum:  Den 19de januari  2017. Skrev förre ägaren ut att russian blue hanen var snart 1 år. och roan killarna snart 6 månader. 

  • färg, teckning o hårlag: Black husky roan, Black stripe roan, Russian blue dumbo

  • kön: Hanar

  • kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v) Okänt

  • faderns namn, födelsedatum, vikt: Okänt

  • moderns namn, födelsedatum, vikt: Okänt

  • syfte med parningen el om det är omplacering, anledning: Ena är från uppfödarem två är från zoo. Ägaren dumpade dessa utomhus i Långshyttan under påsken när det var så kallt. Samma person tipsade en annan som lyckades få in dom men inte kunde ha dom kvar. Så de hamnade här när hon kom på besök. Dessa herrar var aldrig menade att stanna här. 
    Måste inte hamna i samma hem. Men föredrar att roan killarna stannar tillsammans. Tredje herrn har mött mitt ena mindre pojkgäng och blivit accepterad av dom. Så gör inget om han stannar. De två andra är yngre och ännu lite mer aktiva. Något som min lilla herrflock inte gillar. Så de accepterar dom inte. 

  • omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc: Fullt hanterbara. Men varit lite tonårs strul med roan killarna. Ena har varit rätt tuff mot sina kompisar, var på vippen att få han kastrerad men gick aldrig över gränsen. Han har nu lugnat ner sig. Dock är flocken liten känsliga vid byte till helt ny bur. Flyttade killarna för ett par dagar sedan. Fick in en undulat nån granne hittat ute. Flyttade över grabbarna till en smal men hög voljär så fågeln kunde få en bred och laglig bur. Men blev stök i nån dag efter det. Känsligt att byta sin trygghet mot helt nytt. Städa och ändra i buren har inte varit problem. 
    Lätt att hantera. En av pojkarna är mer försiktig och småfeg. Tog nån vecka innan han började komma fram av sig själv för att hälsa. Nu kommer alla fram till luckan. Två kan va lite stela vid vissa lyft. Men inte svåra. Har inte reagerat på hundarna och vågar gå runt själva i soffan och i köket när de får va där. Två av dom gosar gärna i famnen. Tredje behöver lite förgos innan han slappar av och njuter av närhet. Ende gång jag märkt av att någon försökt bitas. Var nu vid burbytet när de hamnade bredvid en annan bur med råttor. Ena roan killen försökte få tag på en genom gallret. Så skulle inte rekommendera att man stoppar in fingrar genom gallret innan man lär känna dom. Hela handen genom luckan har inte varit några problem. 

  • pris: Bra hem.  Ser hellst att de inte flyttar runt. Går det inte alls i nya hemmet är de välkommna att lämnas åter. 
    Ev furret tower 1200:- om man vill köpa bur i samma veva. 

  • ort där råttan/råttorna finns: Västerås.  

  • telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus):  zickans rattert på fb eller pm här inne

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Annons:
Elisabeta
2017-07-04 15:32
#1

Hej!

Har du några han- råttor  kvar? Jag är intresserad, jag bor i Göteborg.

zickan
2017-07-04 15:57
#2

Pojkarna är ännu kvar.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Elisabeta
2017-07-06 09:04
#3

Hej! Finns det något sätt att få dem till Göteborg? Vad kostar de?

zickan
2017-07-06 11:55
#4

Det får du kolla på transporthjälp fb grupper osv. Kostar ett bra hem ;). Inge pengar bara ett bra hem de får stanna i livet ut

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Elisabeta
2017-07-08 21:56
#5

Ok, jag ska leta, hoppas att de är kvar till jag hittar transport.

Elisabeta
2017-07-13 12:02
#6

 Tyvärr har jag ingen transporthjälp, så jag måste ändra mig i fråga om råttorna.

Ledsen…

Annons:
bjornlind87
2017-07-16 16:45
#7

Hej. Har skickat PM till dig ang dessa /Björn

Tirreterande
2017-07-26 17:49
#8

Finns det några kvar?

zickan
2017-07-27 01:41
#9

Alla tre flyttade till en barnfamilj  förre helgen. Förlåt glömt låsa tråden.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: