Annons:
Etikettavel
Läst 1182 ggr
Fenrir97
6/23/17, 1:51 AM

Råttor parar sig!

Hejsan jag köpte två råttor för någon vecka sen de var rätt unga sa till djuraffären att jag ville ha två hanar och då plockade han fram två hanar men en råkade vara en hona. Och nu ikväll så tyckte jag att det lät lite mycket från buren så går och kollar och då sitter de och parar och jag vet inte vad jag ska göra? Vill inte ha en massor av ungar det blir för mycket för mig. Kan jag lämna tillbaka hanen och skaffa en hona till så hon inte blir ensam? Eller kommer de att börja bråka? Uppskattar gärna lite tips om vad jag kan göra!

Annons:
tanglytails
6/23/17, 2:26 AM
#1

Hon är antagligen redan dräktig om dom parat sig…  ännu en anledning att stötta våra ansvariga, duktiga uppfödare framför djuraffärer med urusel koll som gång på gång orsakar tjuvparningar :/  (förlåt, det händer så ofta så jag blir uppriktigt less) 

Du får prata med affären men jag hade separerat dom DIREKT & du kommer antagligen få bebisar så då har du ju redan kompisar till dom båda automatiskt. Hade hellre behållt varsin kompis än stöttat djuraffären genom att ta varsin till där.

Tanglytails rattery - råttuppfödning i Skåne. 
Rätt råttor till rätt familj. 

(hemsidan, facebook, instagram)

tanglytails
6/23/17, 2:27 AM
#2

Tanglytails rattery - råttuppfödning i Skåne. 
Rätt råttor till rätt familj. 

(hemsidan, facebook, instagram)

zickan
6/23/17, 1:00 PM
#3

Mobilen bråkar. Skickade ett pm

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Upp till toppen
Annons: