Annons:
Etikettoff-topic
Läst 879 ggr
wimms
2017-06-12 01:52

Vet inte vad jag ska göra

Hej, som rubriken lyder så vet jag inte vad jag ska göra, jag tänkte gå direkt till saken och hoppas ni kan hjälpa mig. P.g.a mitt psykiska mående det senaste året och att jag utvecklat en allergi så har jag inte tagit hand om mina råttor på det sätt jag skulle velat och så som de förtjänar. Mår verkligen jättedåligt över detta eftersom jag själv är en djurvårdselev och vet vad råttor behöver osv för att må bra. Vill inte skylla ifrån mig på något sätt egentligen, jag vet att mina älskade råttor förtjänar bättre och hur jag skött dom har varit fel. Så som att de inte får komma ut så jätteofta ur buren och inte alls får så mycket kontakt som de behöver. Heller ingen variation i inredningen. Ni behöver inte berätta o förklara i kommentarerna att jag är en dålig djurägare p.g.a detta, för jag vet, jag vet att de förtjänar så mycket bättre. Men jag känner att det är slut med att de ska få "lida" p.g.a mitt mående(borde skrivit detta tidigare och bett om hjälp tidigare men jag har helt enkelt inte haft modet). Det är inte så att jag har varit elak på dom eller så, jag känner bara att jag inte lagt ner den tid på dom som de förtjänar och behöver.. Dom är 2 år snart och båda är friska, dock är den ena lite fet då min mamma "skämmer" bort dom och han är rätt så lat. Den ena har även haft en förkylning. Vet liksom inte om jag ska försöka hitta ett annat hem åt dom eller om det är bäst att låta dom somna in… Dock känns det andra alternativet inte jättebra då den både är väldigt pigga(och den som är lite fet kan antagligen bli väldigt lekfull men även gosig med rätt motion och kontakt). Eller om de helt enkelt ska få stanna här tills slutet. Försök att inte döma mig eller så, jag vet att skötseln har varit fel och ville be om hjälp tidigare, jag visste bara inte hur. Just nu vill jag bara göra det rätta för mina två grabbar eftersom det senaste året inte alls varit så bra som jag önskat att det varit för dom. Är öppen för allt.

Annons:
Honestyisdead
2017-06-12 02:56
#1

Ett annat hem borde vara rätt väg att gå. Inte avliva friska råttor.

Beklagar att det blev så.

Kashii
2017-06-12 08:36
#2

Tycker du borde känna dig stolt att du faktiskt ber om hjälp. Har en bekant som inte heller mådde bra och pga det slutade ta hand om råttor (skaffade inga nya) Om båda mår bra, är friska och pigga så är ett nytt hem bäst, där de får leva resten av livet med att bli lagomt bortskämda x) Du kan alltid be råtthjälpen om hjälp att hitta nytt hem åt dom. Hoppas det löser sig för dig, både med råttorna och måendet :)

tanglytails
2017-06-12 13:49
#3

Hellre omplacera än avliva friska råttor, ja…

Tanglytails rattery - råttuppfödning i Skåne. 
Rätt råttor till rätt familj. 

(hemsidan, facebook, instagram)

wimms
2017-06-12 14:01
#4

#1 #3 Att avliva dom är inte något jag skulle göra i första taget! Skrev det mest som ett alternativ då jag vill se vad andra säger. Men det är verkligen ingenting som jag vill eller tänker göra sålänge jag kan omplacera dom/de faktiskt mår bra. #2 Tack för ditt svar! Har hört av mig till råtthjälpen så får se vad de svarar, vill ju såklart det bästa för mina pojkar.

bullen73
2017-06-12 19:39
#5

Kan du kontakta mig på pm? Kan eventuellt ta hand om dom

Stjärnor Every family has a story to tell, this is ours Blomma

Upp till toppen
Annons: