Annons:
Etikettannonsering
Läst 917 ggr
[TetZ]
2017-06-09 09:40

Hona behov av nytt hem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har en hona som inte går ihop med den andra och behöver därför flytta. Hon är ca 4 månader, pigg och alert. Behov av mer träning för att bli handtam, lite nafsig fortfarande och gillar inte riktigt att bli upplockad. Vore superbra om någon vänlig själ kunde ta henne omgående. 🙂 Hon finns i iggesund men kan mötas upp i Hudiksvall.

Annons:
Kashii
2017-06-09 15:03
#1

Hur länge har du haft råttan? Och hur märker du att den inte går ihop med den du har? Har du köpt hos uppfödare eller butik? Eventuellt intresserad :)

tanglytails
2017-06-09 19:22
#2

Har du vänner till andra råttan också då?
Så råttan inte blir ensam för att denna damen flyttar :)
(dom ska ju bo parvis eller gruppvis enligt lag)

Tanglytails rattery - råttuppfödning i Skåne. 
Rätt råttor till rätt familj. 

(hemsidan, facebook, instagram)

JennyME
2017-06-09 22:08
#3

I Borås lite långt jag vet men kan ta emot henne ifall transport kunde lösas :) Mångårig erfarenhet av råttor & uppfödning samt av alla möjliga djur, tar emot omplaceringar & hälften av de djur jag har nu är omplaceringar :)

Kashii
2017-06-10 16:54
#4

Kan ju även säga att jag har erfarenhet av råttor, har två f.t och jag bor i närheten (Hudiksvall/Iggesund) Men vill gärna veta lite mer om tjejen :)

[TetZ]
2017-06-12 16:06
#5

Har skickat ett meddelande till dig Kashii. 🙂

Och ni som oroar er för att min andra hona blir själv så kommer hon få en ny kompis så fort jag hittar en som passar ihop med henne bättre än Lilly som bara bråkar/slåss med henne hela tiden.

tanglytails
2017-06-12 18:28
#6

Det är inte tonåren eller löp som gör att dom "bråkar/slåss"?

Tanglytails rattery - råttuppfödning i Skåne. 
Rätt råttor till rätt familj. 

(hemsidan, facebook, instagram)

Annons:
Mymlan&Vifs
2017-06-21 09:51
#7

Råttor brukar brottas i samband med introduktion. Det hör till processen. Jag skulle rekommendera att du säkerställer först om det rör sig om ranguppgöresle eller om det är ett regelrätt bråk med bitskador och blodvite.

[TetZ]
2017-06-24 19:54
#8

Lilly har nu fått ett nytt hem då det blivit allt för många bitsår på den andra honan. 🙂

zickan
2017-06-24 22:50
#9

#8 var sitter dessa sår? hela kroppen eller mer på vissa platser?

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Upp till toppen
Annons: