Annons:
Etikettoff-topic
Läst 631 ggr
allena
2017-05-02 15:49

Råttplaner

Hejsan 👋

Så det var många år sedan sist, men jag går i planerna att skaffa mig råttor igen. Har haft många smådjur genom livet, chinchillor, marsvin, hamstrar,  men råttor har en speciell plats i mitt hjärta. ❤️

Då det som sagt var några år sedan har jag ingenting kvar från mina förra råttor, bur såld och all inredning bortskänkt eller slängd. Men det gör inget! 😃 För jag är nästan lika upprymd över att införskaffa allt som jag är över själva råttköpandet. Min plan just nu är att bygga en egen stor och fin bur av en IKEA möbel, jag har läst massor här i forumet och på andra sajter om att-tänka-på inför burbygge, men jag tar gärna emot tips om någon gett sig på ett sådant projekt tidigare. 

Sedan undrar jag om någon har tips på en uppfödare i eller i närheten av Västra Götaland? Jag har försökt kolla själv men det enda jag hittar verkar ha lagt ner sin verksamhet? För min del är det inte bråttom, det är nog i huvudtaget inte aktuellt att skaffa själva råttorna förrän i höst som tidigast, jag mest kollar läget lite.

Jag älskar att planera och greja och fixa, ska bli så kul att bygga sin drömbur och sedan låta ett gäng små rådisar flytta in 😍

Annons:
Upp till toppen
Annons: