2017-04-18 16:21 #0 av: zickan

Finns en del regler här på rif som medlemmar ihop med moderatorer har satt tillsammans. Så har jag efter ett tag av fundering valt att öppna upp en prov kategori.
Vi har en del regler på rif för att dels skydda känsliga medlemmar som att minska risken för påhopp och få tillbaka gamla kaos forumet som var förr. 
Men det har varit ett par som önskat att vissa regler tas bort. Vill inte ännu ta bort regler som finns på rif. Däremot öppnar jag upp en ny kategori som kommer va låst för icke medlemmar. 
Kategorin går endast ses för de som väljer att bli medlemmar och ber mig lägga till er. Ni kan be mig lägga till er via att skriva här i tråden eller ett pm till mig(sajtvärden)

I denna ny nya kategori kommer det bli tillåtet att diskutera mer känsligt material. Avlivningsmetoder, dela känsligare bilder, nakenråttor och liknande. Reglerna kan kommas att ändras under tiden som går. Skillnaden med denna kategorin är att moderatorer inte kommer gå in med pekpinne på samma sätt. Diskussioner tillåts vara lite hetare, så är man känslig för sårbilder, avlivningsmetoder eller att ifrågasättas, tillsägas att ha fel. Bör man inte ansöka hit. Fortfarande inte tillåtet att köra grova påhopp, svordomar, röja persons identitet eller bryta mot svensk lag. 
Är det något ni är emot eller har ideer, åsikter. Vänligen kontakta mig, sajtvärden.
_________

Alla som själva ber om att bli medlemmar till denna låsta grupp kategori. Tillåter att få ta del om de mer känsligare diskussionerna. Accepterar man inte bilder på sår, döda råttor och avlivningsdiskussioner. Är det bara säga till mig sajtvärden så tar jag bort er från att fortsätta se diskussioner på denna kategori. 

Dessa regler gäller för alla inom denna kategorin, känsliga diskussioner.

• Alla har rätt att bli medlemmar i denna låsta kategori så länge man sköter sig. Kan man inte acceptera dessa regler, kan man bli borttagen från att ha tillgång till denna kategorin. 
  • Inga bilder/kommentarer får printscreenas och dela vidare utanför kategorin. Om inte alla berörda medlemmar i den diskussionen tillåter detta. 
  • Tillåtet lägga upp känsliga bilder och länkar så länge det inte bryter mot upphovsrättslagen. 
  • Tillåtet att diskutera alla lagliga avlivningsmetoder. Dock bör du va medveten om att det kan gå väldigt fel att testa saker hemma utan kunskap. Inte lagligt med onödigt lidande. Kan du inte säkerhetsställa att råttan inte kommer lida bör du gå till veterinären!
  • Tillåtet med lite hetare diskussioner så länge det inte blir grova påhopp, svordommar riktade till enskilda personer, brott mot svensk lag. Tänk på hur du formulerar dig när du vill få fram din sak. 
  • Tillåtet att diskutera nakenvarianter och manx. Men förbjudet att uppmuntra avel, försäljning eller länkar till uppfödare av dessa varianter
  • Mer regler kan läggas till under tidens lopp. Detta är en test version av att tillmötesgå medlemmar som vill ha saker som annars går emot Rifs vanliga regler för att skydda känsligare medlemmar. 

Mvh Sajtvärden, Zickan.