Att vara råttägare

Man vet att man har råttor när...

2017-04-15 15:59 #0 av: zickan

Förra tråden blev så lång så vi startar en ny Glad

Tänkte starta upp en liten lek, jag med, som baseras på utrycket i rubriken. Många kan slänga ur sig ett sådant uttryck för att påpeka något normalt för den situation man är i. Ex. Man vet att man har gift sig när toalocket aldrig är nerfällt. Så nu skall vi fylla i raden med typiska, roliga, söta, suckande eller konstiga saker som visar att man är en råttägare.

Jag kan börja:
Man vet att man har råttor när man kånkar 2 ikea kassar till tvättstugan med råttornas fleace filtar och annat. Men bara en halv ikea kasse av sina egna saker. 

zickans.com 

Värd på RåttorExotiskadjur

Anmäl
2017-04-15 23:45 #1 av: 2Sirius

Man vet att man har råttor när det Gnager i väggarna.

(Kan förstås också vara möss).

Anmäl
2017-04-20 13:26 #2 av: leoselin91

Haha det där med tvätten... känner igen mig..!

Man vet att man har råttor när man köper nya hörlurar till mobilen flera gånger per år. ( Nu har man blivit duktigare att hålla dem utom räckhåll! xD)

Anmäl
2017-04-20 16:35 #3 av: zickan

Man vet att man har råttor när man stöter på en glad jäkel stuttsandes förbi när man kommer hem. Du kan inte ta mig.. lalalalala

zickans.com 

Värd på RåttorExotiskadjur

Anmäl
2017-04-20 22:22 #4 av: pellepojken

Man blir varse att man har råttisar när man ska sticka iväg ut och skosnörena är i småbitar.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.