Annons:
Etikettkostrelaterat
Läst 680 ggr
minitinijattor
3/18/17, 7:20 PM

JR Farms råttfoder?

Vad tycker ni om JR Farms färdiga råttfoder? 
Innehåller:
Extruderat majsmjöl, majsflingor, dari, vete, veteflingor, solrosfrön 5%, milo, poppad vete, ärtflingor, majs, johannesbröd, röd hirs, morötter, kanariefrö, bovete, gul hirs, havrebitar, kyckling, nötkött, mynta, havre, räkor 1% , mungbönor, fisk.

Vitaminer:

Vitamin A 10000 IE, vitamin D3 1000 IE, vitamin E 40 mg.

KG priset blir 38 kr kg eller mängdrabatt 35 kr kg vilket jag tycker är okej för färdigt foder endå.

Annons:
KamelPrinsessan
3/26/17, 5:48 PM
#1

Jag tycker att det fungerar jättebra till mina råttor ! Tycker det är ett väldigt bra fullfoder innehållsmässigt, i och med att det innehåller mycket essensiella saker som delar från sädesslagen och animaliskt protein !😃

tanglytails
3/26/17, 10:04 PM
#2

Om dina råttor blev överviktiga i nya hemmet, eller var det underviktiga?, så hade jag varit försiktig med ett foder med för mycket protein. Vet inte hur mycket protein där är i det men ser ut att vara en del olika protein iaf.

Tanglytails rattery - råttuppfödning i Skåne. 
Rätt råttor till rätt familj. 

(hemsidan, facebook, instagram)

zickan
3/28/17, 4:42 AM
#3

Jag och nicciz har kört en hel del på jrfarm råttfodret. Kört det när jag inte orkat eller hunnit få hem och blanda själv. Förr körde jag nästan bara på jrfarm eller miko lyx utan pellets. Inte gett övervikt. Varit glansig och fin päls. Inget märkvärt med hälsan eller energin på det eller annat foder jag haft. Jag tycker det är helt okej foder.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Upp till toppen
Annons: