Annons:
Etikettannonsering
Läst 536 ggr
Ellen_
2017-03-07 10:04

Planerade kullar?

Hej! Efter att mina 2 underbara råtthonor gick bort för några veckor sedan så undrar jag om någon planerar kullar framåt senvåren? Jag vill helst att du som uppfödare avlar på sällskapliga råttor med ett bra temperament. Helst så söker jag 2/3honor men det vet man ju aldrig innan kullen kommer ;) färger har ingen betydelse men hälst "släthåriga" och inte Rex och inte naken råttor. Så ja, för att ta det kortfattat så undrar jag om någon planerar en kull med sällskapliga råttor (man vet ju aldrig om råttkullen är sällskaplig men alltsånågin som har det som mål att avla fram sällskapliga råttor. Hoppasni förstår)

Annons:
zickan
2017-03-07 23:30
#1

Kanske enklare om du skriver på vilka områden som du mest söker. Eller om du kan ta dig en bit. 

Jag har 4 honor som kommit tillbaka. 3 på grund av allergi hos ett av barnen i familjen, dessa är 1 år nu. Fjärde förlorade sin kompis och de ville inte fortsätta med råttor. Så hon fick komma tillbaka hit. Börjar närma sig 2 år nu. 

Flyttade ihop med de andra tre utan problem och bor tillsammans nu. Ifall du inte bara söker yngre så finns dessa att flytta tillsammans eller delas på. 

Alla 4 har sina egna personligheter. Födda här. Mjuka, sociala. Två av de yngre är det mer fart på. Ena behöver röra lite på sig innan man försöker gosa med henne, annars kan hon försöka vända sig bort och inte helt gilla att va stilla. Även om hon sitter still så märker man på att hon inte vill va där egentligen. 

Får hon bara springa av sig en stund är hon sedan mycket go. var min favorit i den kullen. Men valde sälja henne till barnfamiljen då hon flög rakt upp i lilla killens famn. När jag hanterade henne så var hon mer ogillande och verkade vilja bort fast hon lät sig hanteras lätt. Fick informationen från barnfamiljen att just den honan verkar behöva röra lite på sig innan hon går vill gosa. 

De är golden siames, svartögd marten, russian blue och den äldre jättemysiga tanten är rödögd marten dumbo. 

Finns i Västerås. Ende jag kräver är ett bra hem som har mer tid att ge än jag har. Vill veta hur det går för dom. Om nått negativt dyker upp, och hur gamla dom blir. Samt om de inte kan stanna är de välkommna åter hit.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Upp till toppen
Annons: