Hälsa, skötsel och beteende

Råttors beteende utanför buren

2017-02-14 17:24 #0 av: Furaha

Har ett par nya råttor och har börjat fundera över deras beteende. När jag hämtade dem blev jag tillsagd att den ena var dominanta än den andra. Detta verkar ha ändrats nu eller så hade den gamla ägaren fel för så fort de kommer ut ur buren så jagar den under givna runt den andra. Inga ljud hörs, och inga sår, utfall eller liknande uppstår men han verkar inte få vara ifred. När de skall ut ur buren blir han bortknuffad de mesta av allt godis tar han. Borde jag vara orolig för detta? Eller orolig är jag redan frågan är om jag borde göra något åt detta och i sådana fall vad?

Anmäl
2017-02-22 21:26 #1 av: Petsloves

Var försiktig med att den ena får mera godis för då kan hen bli överviktig och det är inte så kul:) testa att kanske sätta dom i 2 olika hörn då kanske den får vara ifred med. Det har aldrig hänt med mina sötnosar. Som det står värkar det vara som att du har godiset på samma ställe testa att lägga en en bit bort så att hennes också får. Om jag vore du skulle jag nog göra så men vem vet??; )

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.