Annons:
Etikettannonsering
Läst 1036 ggr
zickan
2/6/17, 12:52 AM

Blocket annonser 2017

Det förekommer fortfarande ofta att man vill dela blocket annonser. Som tips eller bedjan nån att ta råttorna. Men dessa annonser följer inte rifs annonsregler. Men sedan rifs start har det nästan alltid funnits en blocket tråd där medlemmar kan dela och prata av sig lite. Tänk dock på tonen. Är emot ifokus regler att namnge ett alias verkliga identitet. Är tillåtet att dela länkar. 

Innan ni kastar ur er att buren är liten, inredningen är fel. Tänk först på att Svensk lag inte är speciellt bra och även om man anser en bur är liten, kanske den fortfarande är laglig osv.

Tänk på att folk som köper via zoo oftast får ta personalens råd och litar på vad som säljs på dom. De vet inte bättre än att ha hö, spån, saltsten, hjul. Vilket även inget av det är  olagligt att ha till råttor enligt svensk lag Även om det nu inte är bra överhuvud taget för djuren. Spån dammar och kan ge stora problem, saltsten behöver knappt nått djur ha och kan ge för mycket salt, hjul kröker ryggen och svans i onaturlig ställning som ger fel belastning och skador som kan va bestående livet ut. Hö och ofta halm är inget råttor äter eller behöver. De kan även få skabb/löss via vilda smådjur som rört sig i höet och ligger i väntan på ny värd. 

Tänk på tonen. Va trevlig om ni vill påpeka saker via mail till annonsörerna.Skicka gärna med fakta och lite tips istället. Tyvärr vet inte alla bättre men vi kan hjälpas åt att informera på rätt sätt så de får reda på det. 

Denna tråden är till för att som sagt dela blocket annonser. All annan annonsering om blocket annonser utanför denna tråden kommer raderas.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Annons:
Virkan
2/9/17, 1:16 AM
#1

Tycker inte detta känns så seriöst 😕 http://www.blocket.se/vi/69675408.htm

It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.

zickan
2/9/17, 1:24 AM
#2

#1 Haha alltså vad tror folk de har egentligen. Exotiska ovanliga färger?
Flertalet roan, hooded, siames, siames roan, lite sämre capped som nästan ser ut att kunan va dålig roan. Vanligaste färger och teckningarna, men tar mer än en seriös uppfödare med mer ovanliga färger, teckningar och bra stamtavla. 
Fläckade hanar 500kr
Fläckade honor 800kr
Siames honor/hanar 500kr
Dumbos honor/hanar 300kr
Övriga honor/ hanar 200kr

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Chinesecrestedlover
2/9/17, 12:34 PM
#3

Ts och 2# Ja, herregud, den såg jag också och tänkte…jisses vilken prissättning, en "normal" uppfödare tar ju inte så mycket för sina gullungar. Osar oseriös lång väg, en till som endast vill tjäna pengar och egentligen inte bryr sig om djuren, sorgligt att det finns sådana i hela "sällskapsdjursvärlden". 

När jag tog en kull kaninungar för 100 år sedan (år 2000) så fick jag massor med extremt oseriösa som ringde och ville ha kaniner.  Jag behöll mina älsklingar länge kan jag säga och dessutom stannade 4 av 7 ungar kvar hela livet 😉 Tyvärr visade sig att en av de som köpt…inte varit så serös som jag trodde i efterhand och den andra (som köpte 2) inte kunde ha kvar dom efter ett tag (inte så seriös den heller tyvärr). Jag kunde då ej ta tillbaka dessa tyvärr (föräldrarna tyckte att det räckte med…ehm…9 eller 11 kaniner eller vad det var och en massa annat smått) och sedan vet jag inte var de hamnade tillslut… så det har inte blivit fler ungar uppfödda av mig sedan dess, för många kaniner som hamnar hos oseriösa och för mycket oro för mig… 

Sorry för utsvävning… men ser så mycket annonser med råttor i hamsterburar, ensamma och på kutterspån m.m. att jag mår illa… vill hjälpa alla men det går ju inte tyvärr, hoppas dock kunna hjälpa några när det klaffar för mig och allt är klart för råttor i mitt liv igen.

Chinesecrestedlover
2/9/17, 1:43 PM
#4

Ups! Menade såklart #1 och #2 😃

Virkan
2/13/17, 3:21 PM
#5

#2 #3 ja helt sjuk prissättning hahah ska man skratta eller gråta…

It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.

Crucio
3/25/22, 8:04 AM
#6

Hittade ingen nyare Blocket-tråd så postar här. Två råtthonor som bor i en liten hamsterbur, fy fan. Hoppas på att någon vill ta dem. (Västerbotten.)

https://www.blocket.se/annons/vasterbotten/rattor/100075528


Sajtvärd på Skrivlust

Annons:
zickan
3/25/22, 10:57 PM
#7

#6: Kan va att de inte bor i den hamsterburen på heltid. Kan va att de bara haft dom där kort tid vid foto eller gjort nått dumt som att sälja deras vanliga bur för de ändå skulle sälja råttorna. Eller lånat en bur de valt lämna åter.
Annonsen står det "Följer med transport bur samt hus,matskål,vattenflaskor och de vi har kvar av mat och spån."

Då allt annat ingår kan det va att den bur de skickar med som är hamsterburen är den sk. transport buren. Testa skriva och fråga.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Crucio
3/26/22, 12:37 AM
#8

Jag skrev och frågade. Det är den buren de bor i.


Sajtvärd på Skrivlust

Crucio
3/26/22, 12:38 AM
#9

Hoppades att det skulle vara transportburen de nämner och ja det finns anledningar att ha dem tillfälligt i en mindre bur, men nope.


Sajtvärd på Skrivlust

HaMsTeRpLaMsTeR123
3/26/22, 9:09 PM
#10

#6:
Lite utanför ämnet, men den där hamsterburen är inte alls bra för en hamster heller.. ja den kanske är laglig, men storleken? Det är även galler på som är skadligt för en hamster..

Jag önskar att företag kunde läsa på lite och göra burar som faktiskt passar just det djuret.

S
3/27/22, 6:46 PM
#11

Man vill ju bara hämta hem alla stackars råttor och rädda dem

zickan
3/27/22, 6:57 PM
#12

#10: Modellen är väldigt gammal och borde ha slutat tillverkas/säljas i butik. Men finns nog tyvärr ännu att få tag på. Olämplig hamsterbur men inte olaglig så tyvärr kan de ännu säljas på en del butiker :-(. För många zoo tänker mer på att sälja än lämplighet.
Men annars är det mest på begagnat marknaden som dessa cirkulerar ännu. Vissa djur går de som transportbur eller bygga ihop med andra burar för att få större. Bara hoppas folk som ser kan va snäll informera på ett bra sätt till de som har dessa hur dåliga de är.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

HaMsTeRpLaMsTeR123
3/27/22, 7:04 PM
#13

#12: det säljs fortfarande många liknande burar.. :(

Annons:
Upp till toppen
Annons: