Annons:
Etikettburen-boende-inredning
Läst 782 ggr
Natsumix
2017-01-06 19:04

Bottenmaterial

Jag funderar på att använda fleece som bottenmatrial och sen ha en slags 'grävlåda'. Eller det kanske är lite onödigt? Vad tycker ni?

Annons:
AmandaBlom
2017-01-09 16:26
#1

Fungerar säkert som botten material,grejen är väl att det kan lukta mer? Toalett strö tex suger nog upp kisset mycket bättre!

zickan
2017-01-11 01:05
#2

Det fungerar utmärkt. Dock kan en del råttor kissa en hel del på tyget så det luktar mer. Men jag kör det i omgångar med att ta en halv fleace filt och trä över rs burens ena botten. Brukar köra strö på nedre plan eller strölåda. 
Fungerar bra på både mina honor och hanar. Får dock byta ofta. Men har rätt många som delar bur. Så det blir lite fortare skräpigt mot en liten flock.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Emouse
2017-01-12 21:46
#3

Fleece går bra att ha i botten, dock så blir det rejält äckligt efter ett tag om man inte har rumsrena råttor som går på låda.

Grävlåda är en bra berikning i buren om de gillar att gräva, alternativt gömma godsaker där i.

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Alwyn
2017-01-20 19:23
#4

Vad skulle vara onödigt? Fleecen är i så fall det onödiga. Strö måste de ha enligt lag.

Natsumix
2017-01-21 11:25
#5

#4 verkligen? det är så många som använder fleece så jag tänkte att det kanske var det bästa och billigaste :p jag kommer nog fortfarande ha fleece men också strölåda isf. tack för alla tips i alla fall 😃

Upp till toppen
Annons: