Annons:
Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 1260 ggr
Råttor_033
12/13/16, 11:12 PM

Mina råttor bits och bråkar!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! mina 2 råttor Teddy och Nalle bråkar väldigt mycket ibland. Nalle biter Teddy jätte mycket så att han får sår på hackan, halsen och vid sidan av hans hals och huvud. Han blöder ibland och varje gång jag ser dom bråka stoppar jag dom, och när ja ser att Teddy blöder tvättar jag hans sår och är med honom en stund ifrån Nalle. Jag vill helst inte ha dom i separata burar, ja vet att man borde de när dom bråkar så dom får sår. Men dom sover ofta tillsammans och är vänner. Dom skulle bli ledsna och deprimerade om dom inte fick vara tillsammans. Det är bara Nalle som biter Teddy och Nalle får inga sår. Teddy har alltid varit den lite mer förstiktiga och "snälla" råttan, medans Nalle är lite mer nyfiken och "bestämmer" lite mer. Vad ska jag göra för att dom ska sluta att bråka o bitas?? Hjälp!! (Teddy är den ljusa råttan på bilden och Nalle den mörkare, Teddy hade inga sår när denna bilden togs :)

Annons:
Natsumix
12/14/16, 8:13 AM
#1

tja, man kan ju testa kastrering ._.

annaembla
12/29/16, 4:05 AM
#2

Mina två råttor Arthur och Aston gör likadant, fast det har inte blivit nån skada på nån av dom än, jag tror de ger sig med tiden då mina bara är 6 veckor gammla, hur gammla är dina råttor?

komigentam
12/29/16, 11:05 AM
#3

#2 Isf är det lek. 6 veckors unga bebisar ska inte slåss aggressivt.

Kärlek, ärlighet & respekt. 

Upp till toppen
Annons: