Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Agility/aktivering Allt om avel Annonser Att vara råttägare Bilder och videor Buren, boende och inredning Föreningar, träffar och utställningar Genetik och utseende Hälsa, skötsel och beteende Länkar Mat och dryck Minneslunden Om RiF och iFokus OT - Off Topic Presentera dina råttor Pyssel och leksaker Släktforskning Transporthjälp Tävlingar, quiz och undersökningar Recovery
Hälsa, skötsel och beteende

Hur länge behöver en råtta aktiveras varje dag?

2016-11-20 02:10 #0 av: Katajimochi

Hur länge behöver en råtta aktiveras varje dag?

Anmäl
2016-11-20 21:35 #1 av: komigentam

Individuellt. Du får prova dig fram.

Vore enklare om du gjorde ett inlägg med ALLA dina frågor så man slapp skriva i olika trådar för att svara dig. Ett tips till framtiden!

Kärlek, ärlighet & respekt. 

Anmäl
2016-11-21 00:18 #2 av: zickan

Vissa råttor gillar att va utanför buren varje dag och gärna rätt länge. Medan andra ogärna rör på sig över huvud taget och föredrar mer att hänga i buren. 

Anmäl
2016-11-21 21:51 #3 av: sifara

Jag vet inte om det behövs men mina tjejer är ute på golvet flera timmar om dagen.

Anmäl
2016-12-02 11:38 #4 av: Rumblebee

Ju längre de kan vara utanför buren desto bättre. Mina damer får vara ute i fyra timmar per dag, under helgen blir det oftast längre. Kunde jag skulle jag ha buren öppen konstant.

Anmäl
2016-12-02 15:00 #5 av: komigentam

#4 Inte alltid. Vissa råttor blir överstimulerade vilket kan vara lika dåligt som understimulerade.

Kärlek, ärlighet & respekt. 

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.