Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Agility/aktivering Allt om avel Annonser Att vara råttägare Bilder och videor Buren, boende och inredning Föreningar, träffar och utställningar Genetik och utseende Hälsa, skötsel och beteende Länkar Mat och dryck Minneslunden Om RiF och iFokus OT - Off Topic Presentera dina råttor Pyssel och leksaker Släktforskning Transporthjälp Tävlingar, quiz och undersökningar Recovery
Annonser

Råttungar, honor 2 st Malmö

2016-11-15 21:11 #0 av: embob

Hej! Jag har en kull på 9 råttungar, var av 2 (evetuellt 3) honor fortfarande finns tillgängliga.  De är pigga, goa glada och sociala!

Då detta var en oplanerad kull tar jag inge visare betalt för råttorna utan prioriterar att de kommer till bra hem hos vana råttägare, (därav postar jag annonsen här). Jag är ju ingen uppfödare, men är minst sagt rått-entusiast! Jag har följt alla råd och anvisningar för att göra bra och orädda små husdjur utav mina små! <3

Födelsedatum: 14/10-2016

Färg/teckning/hårlag: Husky roan; ljusgrå/vit, mörkgrå/vit.

Mamma/Pappa/Namn, vikt: Pippin/Merry, 190-300g ca? Äger ingen våg.

Syfte med oplacering: Jag omhändertog råttorna av en uppfödare som föder upp förmodligen för att sälja, som husdjur eller ormmmat. Den ena visade sig vara hane och innan han hann bli kastrerad (exakt 8 veckor gammal) blev honan dräktig. Oplanerad kull alltså.

Pris: 100:- per råtta. Dock inte så viktigt, det viktigaste för mig är att de kommer till bra hem. (vill man kan man lägga detta som deposition som man kan få tillbaka sen)

Råttorna finns i Malmö, jag kan nås på 0733466220.

Anmäl
2016-11-16 09:51 #1 av: leoselin91

Åh nej, vilka små gosfrön :D 

Jag är eventuellt intresserad. En av mina äldsta råttor ska så småningom avlivas pga tumör och mycoplasma, så mina två minsta (över 1 år) blir då ensamma. Jag har funderad på att skaffa fler då jag vet att de trivs i större flock. : ) 

Problemet är ju dock att jag bor i Hudiksvall, så om det finns en möjlighet till transport kan jag tänka mig att ta hand om dem. 

Anmäl
2016-11-16 13:45 #2 av: embob

Hmm, jag vet inte riktigt hur transporten skulle gå till? Jag bor i Malmö och har ingen bil eller så.

Anmäl
2016-11-16 15:19 #3 av: leoselin91

Jadu, jag tänkte om det var någon som åker den sträckan (Malmö - Hudiksvall) och har möjlighet att transportera djur.. Eller allafall delvis, jag har möjlighet att åka till Gävle, eller till och med Uppsala om det skulle vara så.. Ska någon av oss göra ett inlägg på djurtransport.ifokus kanske? 

Om det är någon annan som vill ha dem och bor i närheten så är det såklart mindre problematisk. Men som sagt om de fortfarande inte har fått nåt hem så tar jag gärna emot dem om det finns möjlighet att transportera dem upp hit. 

Vilka av dem på bilderna är det du tänkte adoptera bort? : )

Anmäl
2016-11-19 13:16 #4 av: Zeldaogucci

Letar dem fortfarande hem? :)

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.