Annons:
Etikettannonsering
Läst 1423 ggr
[Faux Ine]
2016-11-15 01:07

Råtthonor&Mushonor KÖPES Rekommendera gärna!

Hesjan! 

Jag är en 21 årig tjej från Stockholm som haft gnagare hela mitt liv, då både jag och min mamma delar ett stort intresse för gnagare. Skrattar Min äldsta och sista gamla råtta avled nydligen och har passerat till himlen efter en cancertumör och nu känner vi att hemmet blir allt för tomt utan små gnagare att mysa med. Eftersom jag är hemma på heltid, pga heltids distans studier kommer jag ha mycket tid att ha dem ute varje dag, så de får motioneras och får uppmärksamhet. Eftersom jag är en mycket erfaren smådjursägare, så du kan garantera att de kommer till ett hem med mycket underhållning, sällskap och kärlek! Skrattar

Jag letar nu alltså efter antingen en muskull eller råttkull med några honor att få gosa med, ifall någon kan rekommendera en muskull eller råttkull, i närheten av Stockholm/Norrtälje/Rimbo/Hallstavik/Uppsala eller kan rekommendera en kommande kull eller har äldre honråttor för omplacering så är jag troligen mycket intresserad!  Helst inga dominanta ''problem råttor/möss'' som visar aggressivitet och bits eller liknande…

Mvh Frida

Annons:
zickan
2016-11-15 17:10
#1

Jag finns i västerås. Föder upp både råttor och möss. Har dock inga råttor som söker hem nu. Väntar på att en kull ev föds om ca 2 veckor. Ännu osäker om parningen tagit eller inte. Möss har jag som söker hem om ca 4 veckor. 

I hallstavik har du ladugården som föder upp råttor. Inom stockholm finns kattvikens, kortnos, lin's. 

Har sämre koll på vilka mus uppfödare som är kvar och vem som dykt upp ny. Där har du mus iFokus att kika lite på.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

[Faux Ine]
2016-11-15 19:48
#2

Tack så jätte mycket! Skrattar

Jag har kontaktat Ladugårdens, men alla hennes honor var redan tingade, och kullen som hon planerar i vinter var hon osäker på om hon verkligen skulle ha, och den kullen kommer inte riktigt ha färgen jag är ute efter. Jag har endast haft svarta och augoti färgade råttor varje gång så tänkte slå till på något ljusare eller en annan färg denna gång, och kullen som hon kanske har i vinter är alla i augoti/svart färg, men personligheten är ju såklart det viktigaste, så finns det inget annat slår jag givetvis till på det igen ändå!Skrattar

Men jag håller mig uppdaterad på din sida då, jag har kollat in på din sida förut för något år sedan, då jag under tiden letade en kompis till min äldsta råtta och har även fått din uppfödning rekommenderad för mig flera gånger förut så din uppfödning är mycket intressant. Har köpt Råttor från blocket och djuraffär förut men flera fick svåra sjukdomar, så  jag känner nog att slå till på en uppfödare med friska råttor med bra anlag känns som det säkrare kortet denna gång.  Jag har inget emot att vänta lite, har nämnligen inte 100%  bestämt mig om det är möss eller råttor jag vill köra till på denna gång, samt att den som väntar på något bra väntar aldrig för länge. Det blir värt det!😉

Jag håller mig som sagt uppdaterad på din sida då och tack så jätte mycket för alla tips!🙂

//Mvh Frida

Honestyisdead
2016-11-16 23:31
#3

Blev nyfiken på om dessa arter är lika? Eftersom det inte spelar någon roll vilken art det blir.

[Faux Ine]
2016-11-17 03:26
#4

#3)

Det är stor skillnad på Råttor och Möss. Men eftersom jag har haft både möss och råttor förut, och eftersom jag redan alla tillbehör, så som burar osv, och erfarenheten med mig så det spelar egentligen ingen roll om det blir möss eller råttor. Kanske hellre vill slå till på råttor lite mer än möss, eftersom de är lite gosigare men resten av familjen tycker de små mössen är ännu charmigare. Tanken är att jag kanske köper både 2 honmöss(eventuellt 3-4) och 2honråttor om tillfället finns, men just nu ser det mörkt ut att ens tinga varken eller, då alla kullar redan är tingade, och verkar vara rått och musbrist i  hela Sthlm och Uppsala området för tillfället tråkigt nog haha. :) 😕

Honestyisdead
2016-11-17 03:29
#5

Den som väntar på något gott ;)

[Faux Ine]
2016-11-17 04:06
#6

#5

Haha, exakt!

Jag tar inga djuraffärs råttor bara för att det finns nu och  går fort, väntar hellre gärna på två friska små bebisar. :)

Annons:
komigentam
2016-11-18 15:35
#7

Går ju att finna transporthjälp. Jag har fått ner från Sthlm till Skåne samt från Danmark till Skåne så anser att ingenting är omöjligt så vidga dina vyer är mitt råd om det inte är så att där uppe finns något du såklart vill ha från jättegärna. 🙂

Kärlek, ärlighet & respekt. 

[Faux Ine]
2016-11-18 17:25
#8

#7 Funderar på det eftersom det ser så mörkt ut, Jo, jag såg att det fanns många råttor i Skåne samt malmö området osv som letar hem…

Haha skulle faktiskt vara lite rädd att lita på någon främling med ens nya råttor,  särskilt ifall de inte har djur själva eller skjutsar flera djur samtidigt(trust issues 100% haha😟😃) så kommer nog försöka vänta så länge jag kan för att undvika sådant, men ifall det inte blir någon kull i sthlm/uppsala området inom några månader, kommer jag nog få göra så ändå haha. :) 

Hur mycket kostade det för dig med transport hjälp från Sthlm till Skåne? :)

Upp till toppen
Annons: