Annons:
Etikettburen-boende-inredning
Läst 785 ggr
FritZzJävel
10/24/16, 7:38 PM

Bruksanvisning furet tower

Jag har köpt en begagnad furet tower och efter x antal timmar har jag tillslut lyckats få ihop nederdelen (vet dock inte om det är rätt men det funkar) men jag får verkligen inte ihop överdelen. Därför undrar jag om någon har en bruksanvisning eller kan förklara hur man gör? det jag har problem med är vilka av "hörnpinnarna" som ska vara var och samma sak med dom små plast grejerna man sätter i hörnen. Ska överdelen och underdelen sitta ihop på något sätt eller läggar man bara dit botten på gallret?


 ~ ♥  fritzzjavel.blogg.se   ♥~ 

Annons:
tötenöten
10/24/16, 8:10 PM
#1

¨Du trycker bara ner botten på hålet som är på gallret i underdelen. Finns väl bara 8 hörnpinnar? 1 för varje nedre hörn av galler. Sen sätter man fast takgallret med något slags clips.. Vet inte om jag förstod vad du undrade över rätt, men ställ gärna fler frågor om du inte kommer på

Råttor, råttor och lite mer råttor!Hjärta

FritZzJävel
10/24/16, 8:24 PM
#2

Ja det finns 8 hörnpinnar men dom ser inte likadana ut, det finns två olika sorter, 4 av varje. Samt dom små plastbitarna som man också har i hörnen finns det också två olika sorter av :p


 ~ ♥  fritzzjavel.blogg.se   ♥~ 

FritZzJävel
10/24/16, 8:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Dålig bild men sågär ser hålen ut i pinnarna, vet du vilka som ska vara uppe och vilka som ska vara nere?


 ~ ♥  fritzzjavel.blogg.se   ♥~ 

komigentam
10/24/16, 9:18 PM
#4

Jag har instruktioner i gruppen råttboet om du är med där?

Kärlek, ärlighet & respekt. 

FritZzJävel
10/24/16, 9:24 PM
#5

Tydligen är detta "nya modellen" är det den du har instruktion till? Är nämligen inte med i råttboet men ska kika. Det lustiga är att jag har nu fått ihop tre sidor på överdelen men den sista vill inte dit.


 ~ ♥  fritzzjavel.blogg.se   ♥~ 

komigentam
10/24/16, 9:55 PM
#6

Japp, jag fick hem min för 1 - 2 mån sen så jag har den nya versionen. Ska se om jag kan spara bilderna jag har där 🙂

Kärlek, ärlighet & respekt. 

Annons:
Lenni
10/25/16, 11:56 AM
#7

Själv fick jag nog. Ena delen är nedslängd i källaren halvt misshandlad. Ska inte vara så krångligt att sätta ihop en bur. Hoppas du har bättre tålamod.

FritZzJävel
10/25/16, 7:27 PM
#8

Jo MASSOR av tålamod krävs, nu, ett dygn senare är den ihopsatt efter massor av svett, svordomar och värkande händer men skam den som ger sig ;) tydligen är fyra gallerdelar smalare än dom andra och det är dom som ska ner i dom smalare rören, när jag väl fick veta det och började prova mig fram samt fick bilder på manualen av Komigentam så var det helt plötsligt inte så svårt… Förutom att jag hade lyckats få ner en tjock gallerbit i ett smalt rör och fick slå med en hammare för att få bort den ;) Tusen tack komigentam för hjälpen! :D


 ~ ♥  fritzzjavel.blogg.se   ♥~ 

FritZzJävel
10/25/16, 7:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9
komigentam
10/25/16, 8:22 PM
#10

Ingen fara! Glad att du fick ihop den 😃

Kärlek, ärlighet & respekt. 

Upp till toppen
Annons: