Annons:
Etikettrif-och-ifokus
Läst 6200 ggr
zickan
2016-09-06 03:20

WANTED

Startar en ny färsk tråd om vad som saknas på Rif. Här kan du som medlem hjälpa till att förbättra sidan och utveckla den framåt🙂

Ser du en artikel som behöver göras nått åt?
Tycker du nån artikel behöver nya bilder eller kanske bilder över huvud taget?
Anser du att nån artikel är gammal och det behövs ny?
Anser du att nån artikel saknas som du skulle vilja ha här inne?
Har du några tips och idéer på nån tävling, Kluring eller annat och skulle vilja se admin ta upp detta?

Kom med önskemål så försöker vi göra så gott vi kan att uppfylla dessa. 😃
Glöm inte länka till sidor/artiklar här i tråden om det är något med dom vi behöver se över eller eventuellt göra nytt. 

Vi tar även tacksamt emot hjälp från er medlemmar att skriva artiklar. Bara skicka över till nån Medarbetare så kan vi lägga upp och skriva under med ert alias eller namn under författare.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

  • Redigerat 2021-12-08 22:02 av zickan
Annons:
Teddymarsvinet
2016-09-06 16:00
#1

Jag tycker att en uppdaterad artikel om ohyra behövs! :)

Primas - Uppfödning av Nonself Golden Agouti  Primasmarsvin.weebly.com 

/p>

Zakaraa
2016-09-06 16:27
#2

Kost, helt klart.
Artikeln som finns nu om vad råttor inte bör äta tas av många som den heliga bibeln och litas blint på när mycket är konstigt (och det största problemet - ingen källhänvisning).

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

EmelieSaraViola
2016-09-06 16:35
#3

Någonting som gör att aktiviteten ökar. Mer reklam, mer artiklar osv. Tycker det blivit lite tyst här på senaste :) 

Gärna artikel om när olyckan är framme. Öppna sår, sätter i halsen, brutna ben osv. och vad man då kan göra innan man når fram till en veterinär.

zickan
2016-09-06 17:01
#4

Tack för tips :)

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

komigentam
2016-10-02 20:45
#5

Uppdaterad lista om att blanda eget foder, en lista över safe food, vitaminer/mineraler, nackdelar/fördelar med barnmat (verkar vara ett ämne som folk undrat mycket över på sistone), lämpliga burar, råttshoppar, inredning, ikeasaker lämpliga för råttor, sy-tutorials, namnlista (verkar vara något folk gärna vill ha hjälp med), beteendelistan kan vara bra att komplettera med fler videos osv. Hoppas något hjälpte/dög/räckte.

Det är snart halloween så en fototävling vore ju kul precis som i påskas 🙂

Kärlek, ärlighet & respekt. 

Alwyn
2016-10-04 09:16
#6

Jag håller med om att det behövs en ny artikel om att blanda eget foder till råttor! En med bra källhänvisningar. Jag håller på med en som kommer att hamna på min blogg snart, Zickan om ni vill lägga in den här sen också så går det bra. Du kan ju se vad du tycker.

Annons:
zickan
2016-10-04 14:41
#7

#6 det vore helt underbart om vi fick låna in här. Just foder är så svårt. Ett ämne som kräver stor fördjupning att bli vettig.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

komigentam
2016-10-04 14:47
#8

#6 Har inte du en lista på ok träslag också? Eller minns jag tokigt nu? Känns som något många också brukar undra över! 

#7 Hon bakom scuttling gourmet har ju en lista på sin blogg över safe veg/fruit som kan gå att översätta till svenska om det vore något?

Kärlek, ärlighet & respekt. 

Zakaraa
2016-10-04 16:36
#9

#8 Det är bara att kontakta författaren och be om tillstånd att ta texten och översätta så är det grönt ljus sedan 👍

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

zickan
2016-10-04 17:13
#10

Har redan en större författare att översätta ifrån. Måste bara sluta klanta mig. Skulle skriva nu när jag var ledig men tömde kaffe koppen över tangentbordet. Måste hitta nytt haha

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

komigentam
2016-10-09 03:04
#11

Juste, runt jul så  är det ju kul med det där… heter det hemlig jultomte kanske? 🙂

Kärlek, ärlighet & respekt. 

zickan
2016-10-09 03:05
#12

#11 det är en kul grej men stort jobb att hålla reda på. Vill nån ta tag i det så är denne välkommen. Tyvärr brukar jag passa på att jobba extra runt julen. Då är det mest jobb och djuren som hinns med.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

KarolinD
2016-10-09 14:17
#13

En artikel om hur hanar kan påverkas av hormoner i tonåren och vad som krävs av ägaren för att lösa problemet -  vad den ska tänka på och eventuell kastrering.

Skulle hjälpa mig mycket då köpare frågar om det och jag vill hänvisa till en svensk artikel :)

 Lin´s råttuppfödning i Stockholm, finns även på Facebook! :)

Annons:
zickan
2017-08-06 20:01
#14

Puttar upp denna.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

zickan
2017-12-10 13:33
#15

Fått låna in en artikel om lite kost och väntar om att få tillstånd att låna in även de artiklar som läknas i samma Torrfoder artikel. 
https://rattor.ifokus.se/articles/5a2d19eace12c47c78001018-torrfoder?discussions-1

Har även fått låna en artikelsom passar bra nu under vintern. Angående vikten av D-vitamin. Något jag vet att jag själv ibland glömmer bort att tänka på. Men tur nog blir det lite automatiskt iom att jag ger alger i färskmaten någon gång per vecka. 
Förut har jag haft Uv ramp i det rummet. Men säkringen har gått. Glömt av att få till den. Men flyttat råttburarna närmare fönstret. Annars brukar jag ha dom längst bort i rummet på vintern så det inte drar från fönstret. Men ännu varit så milt väder i år. 

Jag har påbörjat flera olika artiklar, bla ohyra. Men verkar inte se till att göra klart dom. Så just nu försöker jag låna in lite material. Ligger en hel del bra där ute. Så är det någon som har lite bra artiklar om diverse ämnen. Även sånt som redan finns här inne men skrivet på annat sätt eller nyare information. Så lånas det gärna in.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

RosaViola
2018-07-03 14:45
#16

Ja tack! diskussion om uv-lampor. Jag hittade inte mycket info nånstans om såna till råttor, men jag bor i en så mörk lägenhet, och går inte ut med mina råttor (är väl inte jättemånga som gör det? inte regelbundet i alla fall), så jag köpte uv-lampor för fågel. Fast jag egentligen inte vet hur bra eller dåligt det är

Mymlan&Vifs
2018-09-11 22:31
#17

Jag upplever det som att Facebookgruppen Råttorna har "stulit" lite aktivitet, nog för att det är snabbare respons på facebook och tillgängligare att logga in via mobilen.

Dyker det upp en fråga där som har besvarats här inne så brukar jag hänvisa till RiF. Jag tror att fler skulle få upp ögonen för forumet om man länkar på det sättet.

zickan
2018-09-13 02:16
#18

#17 fb överlag har tagit över till stor del. Lite tråkigt då det är så mycket svårare att hålla koll på diskussioner och artiklar där. Det försvinner så fort i alla flöden. 

Nu finns även en app för iFokus. Inte testat den så mycket. Men enklare bara klicka på en icon så kommer man in.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Niklas
2021-04-26 11:01
#19

#17: Bra tips.

#18: Appen är pensionerad nu. Däremot kan det vara värt att nämna att efter lanseringen av nya plattformen i september förra året fungerar iFokus lika bra i mobilen som på dator och plattor. 🙂


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: