Annons:
Etikettburen-boende-inredning
Läst 2517 ggr
minitinijattor
8/26/16, 8:08 PM

Lättströ från granngården?

Köpte idag en 20 kg säck med lättströ gjort av ekologisk hampa vilket jag hört av andra att dom använt. Men det kändes lite stickigt? Eller är det bara jag som inbillar mig? Någon annan som använder det? Sjukt bra pris om inte annat..

Annons:
Zakaraa
8/26/16, 8:15 PM
#1

För mig finns inget annat alternativ. Älskar deras hampa både till pris, storlek på balen och kvalitén.

Jag har aldrig haft problem med mina balar men tydligen är det vanligt för andra att få en dålig leverans.

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

alsomaaro
8/27/16, 8:57 AM
#2

Använder lättströt från granngården. Är så nöjd med det! Aldrig lyckats få hem en dålig bal, men hört andra som fått det. Absolut bästa bottenmaterialet!

zickan
8/29/16, 2:42 PM
#3

Jag är en av de som lyckats få hem flera dåliga balar. Både från granngården som zooplus. De har luktat skunk. De till granngården har jag reklamerat. Får man pengarna åter eller en ny bal. Jobbigare skicka åter till zoplus dock. 
Men ändå ett av de bättre ströen för råttorna. Testa massor och fortsätter hålla mig till hampa/lättströ tills nått bättre kommer

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

mallimalli
8/30/16, 12:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Jag använder det just nu till mina möss och dom gillar det! Dom boar runt och håller på att  möblera om hela tiden (ungarna älskar att gräva ner sig i det så jag tror det isolerar värme rätt bra - se bild), så jag har tänkt använde det till mina råttor med när dom kommer😃

Sen lyckades jue jag få tag i en bra bal som inte dammar/luktar, men som #3 säger - isåfall är det jue bara att reklamera och få en ny bal 🙂

bonnierat
8/30/16, 1:05 PM
#5

Jag använder toa-lätt

Grodan
9/3/16, 7:15 PM
#6

Jag använder lättströ, men jag tycker inget speciellt faktiskt. Jag är bara så ofantligt fattig att jag inte har råd med aspflis. Köpte två säckar aspflis när jag var på liten grön kvist i våras. De kostade nästan 250 kr st (12kg) och då är inte bensinkostnad på 20 mil inräknad… Skillnaden låter inte så mycket, 100 kr per säck, men grejen är att aspflis går åt mer än lättströ. Lättströ "fluffar till sig", det gör inte aspflis. Dessutom är det ju lite mer i en lättströbal, så tyvärr funkar det bäst för mig ekonomiskt.  Och gnagarna har inte sagt något, så det är helt upp t min plånbok. 

Aspflis är enligt mig det absolut bästa med tanke på absorbering, damm och lukt.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Upp till toppen
Annons: