Annons:
Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 467 ggr
Miss mouse
8/25/16, 3:45 PM

Börjat bitas!

Min 1årig champagne hona har börjat att bitas… Vad tror ni detta kan bero på? Hon har tidigare bitit främlingar men då inte så det går hål… Men idag högg hon efter min pappa och sedan efter min syster och bet så det började blöda. Vi misstänker att hon kanske har blivit blind eftersom hon är rubinögd, hon satt även i ett hörn i buren och åt. Men de ropade ju på henne och då reagerade hon? Eller blev hon bara sur och trodde det var min andra råtta som försökte ta maten? Jag vill gärna veta vad som kan vara felen då mina familjemedlemmar och kompisar nu är rädda för henne…

HjärtaStort och smått bra kompott!Hjärta

Annons:
skogsmurmeldjur
8/25/16, 3:51 PM
#1

Hur gjorde dina familjemedlemmar när det hände? Vad hon i buren då hon bet? Har varit med om råttor som har varit ganska beskyddande över sitt hem och inte gillar när okända personer sticker in händerna i tid och otid. Det kan, som du säger, även vara att hon inte såg dem innan och blev skrämd.

Ett tips är att alltid se till att förvarna henne, prata lugnt och helst låta henne komma fram till handen själv istället för att tränga sig på, speciellt när hon äter.

Regnbåge Medarbetare på råttor ifokus Regnbåge

Choklad
8/25/16, 3:54 PM
#2

Det var längesedan vi hade råttor nu,) mina döttrar hade några, och någon av råttorna bet ibland. Om man har handen över råttan före man tar in den i buren, då blir den rädd och tror att det är ett rovdjur, som en fågel t ex.

Mina döttrar hade också handen knuten först, innan de tog in den i buren.

Kan vara som du säger också att den ville ha sin mat ifred.

U R us

Miss mouse
8/26/16, 7:08 AM
#3

#1 de klappade henne tydligen, ja hon var i buren.

HjärtaStort och smått bra kompott!Hjärta

Upp till toppen
Annons: