Annons:
Etikettråttägare
Läst 1192 ggr
Gambino19
7/27/16, 11:26 PM

Vill ha honom tillbaka...

Jag vill ha honom tillbaka,min bästa vän,mitt allt jag älskar han och kommer alltid göra,även hans bror. Varför gråter jag?han är inte död,han är med en annan som har tid med honom och ger honom lika mycket kärlek,men jag saknar att få ha honom i min famn,att få kolla på hans underbara fluffiga ansikte just att få ge honom kärlek och säga till honom hur mycket jag älskar honom. Det var inte en råtta för mig,han har en personlighet och den föll jag för direkt, jag klarar inte av att se andra människor med sina råttor för jag börjar gråta direkt och vill bara ha honom tillbaka,men jag vet innerst inne att det går inte,hur mycket jag än vill ha honom hos mig, Det sved verkligen i hjärtat att ge bort honom,men jag var rädd att han inte fick tillräckligt med kärlek,jag hade skolarbete och han såg på mig med sina ögon,när han satt i buren och jag gick alltid fram och det var som om att han pratade med mig. Jag vill bara träffa honom,men jag är rädd att han inte kommer ihåg mig,att han har glömt mig det gör ont att tänka så. Men tänk om han gjort det,om jag hälsar på men han vill inte träffa mig för han har glömt vem jag är,hans mamma jag tog hand om honom sen han var liten,jag orkar inte.

Annons:
Natsumix
7/27/16, 11:39 PM
#1

Han har säkert inte glömt dig. Har hört att råttor har riktigt bra minne. Desutom så är ju ens första ägare, ens första ägare. Tror att råttan och människan får lite extra bra kontakt om man har varit med den sen den var liten. Ju längre du väntar detso svårare kommer det bli att träffa honom. Du kommer nog inte ångra dig när du väl träffar honom ^^ lycka till

Gambino19
7/28/16, 12:05 AM
#2

Det ledsna i det här är att jag nog inte kommer träffa honom igen….

Elsis<3
7/28/16, 5:43 PM
#3

Är han gammal så gå och hämta hem honom igen😭 om han nt har långt kvar i sitt liv så borde han få närma sig slutet med sin första och enda riktiga ägare😢

Gambino19
7/28/16, 6:46 PM
#4

mina föräldrar skulle aldrig ta tillbaks honom,verkar inte som om  de förstår kärleken jag har med min allra bästa vän.

Elsis<3
7/28/16, 9:49 PM
#5

var det dom som gav bort honom😮

Gambino19
7/28/16, 10:01 PM
#6

jag var med på det eftersom jag mådde dåligt över att jag inte hade lika mkt tid som förut

Annons:
Elsis<3
7/29/16, 12:32 AM
#7

ok depp sitter här med min ena rtta på axeln oc tänkerpå hur hämskt det skulle vara och förlora honom😢

hur gammal är du förresten ?

Gambino19
7/29/16, 10:33 AM
#8

jag är 13..

Honestyisdead
7/29/16, 11:13 AM
#9

"Det var inte en råtta för mig"

Hur menar du?

Det är hemskt att behöva omplacera djur man älskar även om man vet att det är rätt och bäst för djuret.

 Själv hade jag aldrig omplacerat  pga skolarbete. Jag hade tagit mig tid och sett till att det gick.

Men jag förstår att det händer mycket i en tonårings liv och att djuren inte får högsta prioritet.  Då är det självklart rätt att ge det till någon som ger det man själv inte gav.

Gambino19
7/29/16, 11:59 AM
#10

#9 alltså det är ju en råtta,självklart! men det kändes som en bästa vän! svårt att förklara,det jag försökte säga var att han betyder väldigt mycket och att det kändes som en bästa vän.

Honestyisdead
7/29/16, 12:05 PM
#11

Jaså du menade att han var mer än en råtta för dig. Då är jag med.

Så känner förhoppningsvis alla råttägare och andra djurägare om sina djur. De blir ju familjemedlemmar. 

Du får tänka på att han har det bra. Och minnas alla roliga stunder ni delade och att du slipper må dåligt för att du känner att din råtta blir åsidosatt. 

Kan du inte be nya ägaren att uppdatera lite då och då om hur han har det och kanske skicka nån bild?

Gambino19
7/29/16, 12:16 PM
#12

ja,min mamma har bra kontakt med ägaren då det är en av mammas kompisar,så hon kanske kan smsa o fråga hur det går

Honestyisdead
7/29/16, 12:42 PM
#13

Eller fråga om du kan få hennes mejl så kan du själv skriva med henne och ställa eventuella frågor du har.

Annons:
Gambino19
8/4/16, 8:57 PM
#14

världens bästa sak hände just! ägaren skulle på semester och vi får ta hand om honom under tiden!är jättelycklig nu!

tiger tok
8/5/16, 8:12 AM
#15

Vad bra, njut nu av att ha honom där!

Upp till toppen
Annons: