Annons:
Etikettråttägare
Läst 844 ggr
Leia.birgersson
7/17/16, 12:44 AM

Råtta och katt

Jag har två katter och vill skaffa råttor, finns det nått bra sätt elr e det bara att gömma råttorna i nått rum osv

Annons:
komigentam
7/17/16, 11:22 AM
#1

Kärlek, ärlighet & respekt. 

[Jennah]
7/17/16, 10:35 PM
#2

Finns många som har råttor o katt samtidigt! Jag har katt och möss och hamster samtidigt, och ska snart skaffa råttor också. Olika katter är ju olika "på" och olika burar är olika säkra. Det ska inte va så katten kan peta in tassen, men många djur bryr sig inte om att katten bara sitter o tittar. En del katter bankar mycket på buren medan andra bara sitter o tittar eller inte bryr sig alls. Jag har en katt som gärna tittar men inte gör nåt. Vet som sagt inte hur just råttor är då jag inte har det ännu, men det är nog många katter som tappar intresset för så stora djur.

Sedan märker man på olika smådjur hur stressade de blir av att ha katten i närheten alls. Våra möss bryr sig inte det minsta, utan står ofta mot rutan och är nyfikna när katten är nära. Hamstern däremot blir lite stressad så han får jag ha där katten inte kan titta på honom.

Det kan ju vara ett alternativ att ha ett djur-rum där man har alla djur förutom katten om det behövs. Vi hade det förr (fast då hade vi helt öppna burar också, med med marsvin o så) men ser inte riktigt behovet längre då just vår katt inte försöker göra nåt, inte kan göra nåt och de små inte bryr sig. Har en perser och de är ofta väldigt lugna.

Leia.birgersson
7/18/16, 6:09 AM
#3

Tack

Leia.birgersson
7/18/16, 6:09 AM
#4
zynna
7/21/16, 9:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Vi tog hem några stödhemskatter, våra tjejer stack knappt ut nosen på 2 veckor. Nu har vi en annan kisse och såhär ser det ut hemma hos oss :) Kattens favoritplats, och råttorna bryr sig inte… de hälsar på varandra i luckan. Men som sagt det tog ett tag att få det så här lugnt! För all del, kör på, men det tar mycket mutande och kärlek ;) lycka till!

Leia.birgersson
7/22/16, 12:56 AM
#6

Tack, vi får se hur det går då katterna va först:)

Annons:
Upp till toppen
Annons: