Annons:
Etikettburen-boende-inredning
Läst 1247 ggr
Gabb
7/3/16, 11:16 AM

Zooplus leverans?

Funderar på att köpa bur från zooplus och undrar lite om vad ni andra har för erfarenheter där?

Vilken av alla zooplus tycker ni är bäst (dk, com, de etc.)?

Och min främsta fråga, hur funkar leveransen, måste man vara hemma eller kan man hämta det på utlämningsställe? Tänker att en större bur ju är ganska tung så då kanske den inte hamnar på min vanliga DHL/posten-utlämning?

Annons:
Fridaaaa
7/3/16, 11:19 AM
#1

Du måste vara hemma vid leverans, annars leverar dem det till närmaste utlämningsställe

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Gabb
7/3/16, 11:24 AM
#2

#1 Vet du om det är det vanliga utlämningsstället eller hamnar det någonstans på någon större central när det är så stort?

Fridaaaa
7/3/16, 11:29 AM
#3

#2 Aldrig beställt så pass stort så det vågar jag inte svara på

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Wellcraft
7/3/16, 11:30 AM
#4

Räkna inte med hemleverans om postnord har hand om det.
Flera gånger har jag varit hemma hela dagarna men ändå fått med. om att jag inte varit hemma när de försökt leverera.
Sist fick jag snällt gå till ICA och kånka hem ett 30 kg paket.
Denna gången beställde jag med Schenker istället, tar lite längre tid men då kommer de garanterat till dörren iaf.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Fridaaaa
7/3/16, 11:30 AM
#5

#4 Som här, de påstår att vi inte varit hemma trots att vi varit det.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

LaSadie
7/3/16, 11:31 AM
#6

Alla paket från zooplus skickas från samma lager i Tyskland varesig du beställer från se de eller fi. Tidigare var det olika priser på sidorna men nu kan det skilja några kronor bara pga växelkurser. Paketen skickas med PostNord eller Schenker. När du väljer DPD så görs det ut automatiskt, vet inte om Schenker kontaktar dig för att bestämma leveransdatum. Paket under 20 kilo kommer till ditt utlämningsställe om du inte är hemma för leverans.

Annons:
[Kazy]
7/3/16, 2:31 PM
#7

Jag beställde en Perfect Maxi smådjursbur från .se strax före midsommarhelgen. På måndag morgon ringde de på dörren med mitt 16 kilo tunga paket som var helt intakt och väl förpackat. Jag är supernöjd! Funkade för övrigt ypperligt för mina tre vuxna hanråttor, trots att många tidigare påstod att galleravståndet på 2.5 cm skulle vara på tok för glest även för just vuxna råttor.

zickan
7/3/16, 5:01 PM
#8

Normalt brukar zooplus ta max en vecka att få hem. Men det kan strula med posten som segar och slarvar. Hände mig en gång att mitt paket försvann. Hade blivit fel i incheckningen och när jag hörde av mig så hade det precis kommit till ica här bredvid. Beställde då inte så stort paket så det fick jag hämta själv.

Här är postnord inte alls roliga  De åker ut direkt till folk och tror man sitter hemma och väntar i flera dagar. Och är man inte hemma eller man får en ful jävel som inte ens bryr sig kolla om man är hemma och hoppar ringa på porttelefonen osv. Så kan man tjafa en massa och få det utlevererat igen. Men orkar man inte tjafsa en massa så får man hämta på utläningsstället. 
Normalt blir det på stora lagret då de inte tar in så stora paket till affärerna. 
Så välj INTE dpd som utkörningsaltenativ. Jag kör alltid GLS. Dom ringer normalt upp mig innan de kör ut. Vet inte om det är på alla håll. Men själv inte haft några direkt strul där och så mycket trevligare personal 
Och är inte jag hemma första gången de kör ut och inte hört av sig innan. Så får jag en lapp på lådan om att boka ny utkörning. 

Olika sidorna har lite olika utbud och beroende hur valuta kurserna står så kan det va billigare på en sida mot en annan sida. Just nu har jag för mig att euron ligger högt mot svenska kronan. Kan ha fel. Men då är t.ex .com sidan dyrare än .se/.dk.
Sidorna brukar ha rea på saker och ofta olika saker. Så ibland kan man gå efter det.
Annars ingen direkt skillnad.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

komigentam
7/3/16, 5:54 PM
#9

Vilken av alla zooplus tycker ni är bäst (dk, com, de etc.)?
Bara vissa som skickar till Sverige så kolla upp det först. Oftast tillkommer frakt från de andra än .se & allt skickas från samma ställe (lagret i Tyskland) så ingen  direkt skillnad. Ibland någon kronas skillnad men frakten brukar väga upp  för det. 

Och min främsta fråga, hur funkar leveransen, måste man vara hemma eller kan man hämta det på utlämningsställe? Tänker att en större bur ju är ganska tung så då kanske den inte hamnar på min vanliga DHL/posten-utlämning?.
Du måste vara hemma.

Jag var inte hemma, de lämnade en lapp, vi bestämde en tid sen kom dom aldrig fast jag var hemma den tiden så de lämnade paketet på det stora postkontoret mitt ute i ingenstans där jag såklart inte kunde hämta ett så stort paket. Paketet skickades tillbaka till zooplus.

Kärlek, ärlighet & respekt. 

Lenni
7/5/16, 6:36 AM
#10

Beställde en 40 kilos bur från Zooplus. Allt funkade bra tills paketet kom in i porten. Jag bor en trappa upp men det ville inte killen som kom med paketet hjälpa mig med. Jag var själv hemma. Han sa att man måste tänka på sin rygg. Som tur var hjälpte mina grannar mig. En gubbe som hade opererat knä och en till. De hjälpte mig upp med paketet. Stackarna. Men den generationen ser vad som behöver göras och så gör man det bara. Kärlek till människor som inte sätter sig själva först.

Honestyisdead
7/7/16, 12:12 AM
#11

#10 Fraktföretag brukar ha 30kg som maxvikt för att de ska bära. Mer än det får man lägga till mer pengar som kund.

Jag har haft tur att dom hjälpt mig. Mina paket brukar väga 31kg ;)

Lenni
7/7/16, 10:57 PM
#12

Ok. Det hade jag faktiskt inte nån aning om. Men bra att veta i fortsättningen.

Honestyisdead
7/8/16, 1:11 PM
#13

#12 Det visste inte jag heller. Men en av gångerna när jag bad budet ta det upp till min lägenhet berättade han att det egentligen inte ingick i hans jobb eftersom paketet vägde 1 kg för mycket. Gränsvikt varierar så klart hos dom olika leverantörerna.

Jag frågade vad det hade kostat om jag hade varit tvungen att beställa tjänsten och det var svindyrt. Tror det var 500kr extra.

Annons:
zickan
7/12/16, 1:47 AM
#14

#11 gäller samma sak när de delar upp paketen på flera som man får samtidigt? Jag brukar få 1-3 paket från zooplus när jag beställer mycket. Då lägger de oftast upp lite tungt i varje ihop med lite lätt i varje. Så varje paket inte blir sjukt tunga.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Elsis<3
7/23/16, 5:16 PM
#15

för några dar sen köppte jag en bur därifrån och leveransen funkade värdelöst . Jag var och solade i trädgården hela torsdagen och sen på kvällen fick jag ett sms att de under dagen hade levererat paketet men att det inte var nån hemma. Dessutom så stod dörren öppen hela dagen så de kan ju inte missat det. nu måste jag hämta buren på posten på måndag vilket inte kommer bli lätt att bära hem för att det är en stor bur jag kan heller inte ta bilen för att posten ligger nära mitt hus.

rekomenderar inte att köpa burar på zooplus =)

Honestyisdead
7/23/16, 5:19 PM
#16

Det är ju inte zooplus som gjort något fel så varför skriver du att man inte ska handla där? Det är POSTEN som misslyckats med leverans.

Jag väljer alltid SCHENKER för leverans.

Elsis<3
7/23/16, 6:00 PM
#17

har nt zooplus egen leverans?

Honestyisdead
7/23/16, 6:05 PM
#18

#17 Nej.

Elsis<3
7/23/16, 6:15 PM
#19

hehe oj sorry😃

Honestyisdead
7/23/16, 6:17 PM
#20

Du valde ju själv vilket företag som skulle leverera vid beställningen. Så lite märkligt att du trodde dom levererar själv.

Annons:
Elsis<3
7/23/16, 6:22 PM
#21

inte jag som beställde så det kan vara därför

det krånglade för mig så jag lät brorsan fixa det😃

Honestyisdead
7/23/16, 6:25 PM
#22

Aha

Fridaaaa
7/23/16, 10:14 PM
#23

#16 Vifår inte utleverat  med schenker :(

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Honestyisdead
7/23/16, 10:23 PM
#24

Har ni bara posten?

Fridaaaa
7/23/16, 10:43 PM
#25

#24 Japp. Kommer ut med lantbrevbäraren men de sköter inte det, påstår att man inte varit hemma trots att man varit det. Ringt och klagat, men ord mot ord :/

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Kalli
7/24/16, 12:42 PM
#26

Det varierar mellan olika bolag, vissa levererar utan kvittens och vissa bara med. Har för mig att Zooplus leveranser är med kvittens så du måste alltså vara hemma och ta emot dem, de lämnar inte bara utanför dörren. Är du inte hemma och det är ett mindre paket hamnar det på närmaste utlämningsställe, är det ett större paket hamnar det på Postens lager och man kan välja mellan att hämta där eller beställa en ny utkörning där man själv får bestämma dag samt dag eller kvällstid.

Personligen har jag (ta i trä) aldrig varit med om att de inte försökt leverera, utan de gånger jag fått en lapp om att jag inte har varit hemma så har jag faktiskt inte varit hemma. Då har jag fått beställa ny utkörning och då har det alltid kommit fram. Enda strulet var väl när någon på kundtjänst envisades med att påstå att utkörningen skulle kosta pengar, lyckligtvis löste det sig när jag fick prata med en annan person.

Honestyisdead
7/24/16, 12:49 PM
#27

Ja man måste skriva på vid leverans. 

Jag var med om att posten hade åkt hem till mig (jag var hemma) men eftersom porten var låst kom dom inte in. Dom hade tydligen inte mitt nummer heller så dom satte lappar på dörren att dom hade försökt leverera men inte lyckats. Jo men tjena. Att bara åka ut och chansa på att någon är hemma en tid då de flesta är på jobbet och dessutom utan telenummer när det faktiskt är många som bor i lägenhet är helt idiotiskt. Dom hör ju sig själv dumt extrajobb så det saknar helt logik.

Annons:
Upp till toppen
Annons: