Annons:
Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 514 ggr
bonnierat
6/23/16, 10:38 AM

brunstar inte

jag har 2 råtthonor (11mån)som aldrig brunstar. när man läser på internet står det att dem brunstar några dagar i veckan men mina har inte brunstat på flera månader. ibörjan gjorde dem det lite men inte "tre dagar i veckan som det står" vad kan det bero på?

Annons:
KarolinD
6/23/16, 11:40 AM
#1

Brunstar? Du menar löper tänker jag :) Ja honor löper var 4-6e dag. På vissa honor syns de inte alls, inge ändrat beteende. 

Jag har två honor här hemma som jag inte ser något på. Men en av mina honor får dock jättetydligt löp. När man försöker klappa henne så hoppar hon fram, spänner kroppen och visar rumpan. Hon kan även ha mer energi och är lite hetsig. Men du behöver inte oroa dig. Dina råttor har säkert bara ett otydligt löp som mina andra två :)

 Lin´s råttuppfödning i Stockholm, finns även på Facebook! :)

Zakaraa
6/23/16, 12:20 PM
#2

Det finns ett väldigt enkelt svar på din fråga :)
Vissa råttor visar jättetydligt när de är i löp och andra ingenting alls (och så finns det såklart de mittemellan). Det är helt enkelt väldigt individuellt precis som för oss tvåbenta hur vi reagerar och beter oss vid våra "löp" 😎

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

bonnierat
6/23/16, 12:44 PM
#3

tack!då behöver jag inte vara orolig. men det som ni beskriver när dem är hetsiga och hoppar runt när dem löper gjorde dem i början (det syntes jättemycket) men nu ingenting alls. det kanske bara är en period.

Mymlan&Vifs
6/24/16, 12:47 AM
#4

Jag hade en råtta här hemma som under hela sin livstid löpte synligt max 2 ggr. En viss annan rådis löpte varannan dag kändes det som.

Upp till toppen
Annons: