Annons:
Etikettannonsering
Läst 825 ggr
Rubensråttor
2016-05-27 15:23

Uppfödare i Gävle

Hej! Finns det någon som har råttor till salu i Gävle?

Annons:
zickan
2016-05-27 16:13
#1

Oftast har ingen uppfödare ungar hela tiden. Och ofta är det många som visat intresse innan. Mer chans hitta ungar med att söka upp uppfödare och höra vad de har nu, vad de har på planering. Se om djuren kan passa det man söker osv. 

Berätta lite om sig själv och höra om det är okej att lämna intresse för ungar. 

Men går inte garantera att en kull kommer födas, går inte garantera att det blir en normalstor kull eller många av ett kön. 

Det kan bli 4 födda med 1 hona och 3 hanar. Och man vill ha 2 honor. 

Samt leta på andra håll då transport hjälp brukar va lätt. Från sthlm och västerås kommer det åkas folk till gävle inom nån vecka. Jag och en till skall hämta smått från limellis. Vi kan transportera. Men som med alla djur får så finns de utspritt och sällan granne med en. Man går ofta ta sig en bit. Men som vanligt brukar det va värt det. 

Hitta rätt råttor kan ta lite planering och tid.  Här inne har du en lista på några uppfödare. 

Aktiv just nu är Limelli's. De har kull nu men de har många intresserade och redan fått neka några som visat intresse då ungarna inte räcker till. Men ändå, skriva och höra lite. Presentera sig är alltid smart. 

Terato finns i gävle och sammarbetar med limellis. Men den uppfödningen ligger lite på is för tillfället. Har mycket i livet med renovera hus och annat. 

Hört om en kullplanering där eller om hon tar hjälp och låter limellis ha kullen. 

Inte varit med än en tanke ännu. Så inget parat. 

Zakaraa har för tillfället lagt ner. Shannaras har lagt ner många gånger och jag har dålig koll på om hon är aktiv eller inte. Hade en tjuvparningskull i år vet jag iaf. 

Du har även ladugårdens i hallstavik. Hon har kull nu, och jag tror jag såg att nån sökte hem ännu. 

I sthlm har du kattvikens och lyckans har jag för mig hon heter. De två är aktiva och kattviken har kull nu.  Katoz och hennes syster jag inte mins uppf namnet på finns i sthlm. Men vet inte om de har kull nu. 

Kornos finns med men hon tog en paus, vet inte om hon börjat igen. 

Ny i sthlm är Lin's, inte haft sin första kull ännu men har den på planering i sommar. 

Utanför sthlm mot flen har du arinella, ofta lätt att lösa transport mot sthlm. Men hon har haft att man måste besöka råttorna först. 

Strängnäs med lätt att lösa transport till sthlm har du verra. 

Jag finns i västerås. Satt ihop och sett en parning i förrgår. Vet inte om den tagit ännu.  Men det är många som visat intresse  på dom och väntar att få ok att ta nån unge. Men folk brukar visa intresse och be att få en avkomma. för att försvinna när de hittar första bästa andra att köpa. Så jag räknar alltid med att det kommer bli nån lucka. 

Det är bara några få tips på uppfödare. Om de är bra eller inte får man själv avgöra. 

Uppfödarlista här inne, på min lista har du lite fler att kontakta och höra med. http://www.zickans.com/uppfoumldare---sverige.html

uppfödare brukar normalt inte söka upp sina köpare. utan låter köpare hitta dom. 

Facebook har du råttannonser, råttor tillsalu/omplacering och andra sidor där uppfödare ibland lägger ut annons. Men långt från alla som annonserar sina kullar.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

[svensktillverkad]
2016-05-27 17:25
#2

Du glömde en i Gävle zickan, Shannars inte riktigt Gävle, men inte så långt där ifrån. Hon har en Facebook sida.

[svensktillverkad]
2016-05-27 17:26
#3

Ojdå, mina ögon missade att du skrivit henne förlåt. Tror hon är aktiv igen? Inte helt säker.

Upp till toppen
Annons: