Annons:
Etikettråttägare
Läst 892 ggr
OliviaKling
5/6/16, 4:42 AM

Burinredning och förkylning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej.. Har 2 små flickor och vill ha tips och gärna bilder på era burinredningar? :D och kan man ha filt tidning osv i botten? Tål inte massa fnös trä och pellets när dom kissar på det.. Så har en liten toa med det i bara :) ( och båda flickorna kom hit förkylda… Dom är än så länge bara snoriga och nyser ibland.. Dock väldigt sällan och gör inga andra lustiga ljud ifrån sig.. Finns det något jag kan göra hemma själv? Har en filt över halva buren som skyddar mot drag och ger lite värme har oxå stoppat in filtar så dom kan värma sig. Vad kan jag mer göra? Och finns det någon mat jag kan ge som kan hjälpa? :)

Annons:
komigentam
5/6/16, 1:56 PM
#1

Kolla runt bland burtrådar, kolla på IKEA, ÖB osv osv. '

Testa dig fram med bottenmaterial, fungerar olika för olika människor. '

Redan förkylda? Usch! 
Roiboos te immun brukar jag ge med en klick honung, ingefära eller en klyfta vitlök som får ligga & dra sen strimlat fleece för extra värme & undvika drag. Står buren i drag så flytta den ist, tycker jag.

Går det inte över så är det vet. som  gäller så inte myco bryter ut i samband med förkylningen, är de redan förkylda så låter det inte som immunförsvaret är på topp. (hur gamla är dom? de ser inte gamla ut nämligen)

Kärlek, ärlighet & respekt. 

OliviaKling
5/6/16, 3:48 PM
#2

dom skulle bli orm  mat av en granne som inte visste ett skit.. så räddade dom här små <3 några veckor bara.. inte gamla, kan inte säga exakt :/ dom var förkylda hos grannen allihopa.. men de värkar inte bli värre, utan snarare som de stannat upp och hållt sig på samma nivå hela tiden..  lite snoriga och nysningar ibland inte alls ofta.. inte slöa eller något annat.. har ställt dom i bästa rummet med minst drag och filt över buren med massa tyg.. men vill ju som sagt göra allt jag kan :) så ska köpa te och så :D (dom har alltså inte haft det bra alls innan och bott i en minimal bur i en garderob :( kanske varit dragit där inne… vet ej!   ( och tack, ska kika på ikea och prova lite olika bottnar och se vad jag och dom trivs bäst med :D )

komigentam
5/6/16, 4:20 PM
#3

Ah, för jag har läst att immunförsvaret är inte riktigt utvecklat förrän de är runt 6 v.

Jättetråkigt när de inte bott bra, nej! 
Om det inte blir bättre så rek. jag vet. så inte myco bryter ut iaf 
men du kan ju testa te & så, lycka till! 🙂
Hoppas det blir bättre för er!

Kärlek, ärlighet & respekt. 

OliviaKling
5/7/16, 1:30 AM
#4

Tack ja jag ska prova! Blir det inte bättre blir det vet :)

Upp till toppen
Annons: