Annons:
Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 814 ggr
kolpa
4/26/16, 2:54 PM

KLIPPA KLORNA=)

Hejsan allesammans!!
Efter förslag på vad ni ville se på min YouTube kanal så gjorde jag en video där jag klipper klorna på min råtta. 

Här länkar jag till videon…
https://www.youtube.com/watch?v=u5-oD9Mav2g

Här länkar jag till min kanal…
https://www.youtube.com/channel/UClPF7apIjdYfntXEduYBw8A

Hoppas ni kommer gilla den!

Annons:
färgfest
4/26/16, 6:50 PM
#1

Men vilken super bra clip! Då vet hur jag ska göra. Vill gärna se buren o råttor, ser hur du har inredas och vilka grejer du tycker är en måste för råttor att trivas. 😊

kolpa
4/26/16, 9:52 PM
#2

Roligt att du gillar den!!
Tack för tips på videos jag kan göra :) Ska se vad jag kan få till i nästa video!!

Har en inredningsvideo, dock är den 2 år gammal så behöver nog göra en ny, länkar den gamla nedan iaf, finns nog lite tips på den :)
https://www.youtube.com/watch?v=s6gH83hdGbI

Botta
4/29/16, 10:08 AM
#3

Toppen video. Om du har möjlighet så hade jag gärna velat se en video med tips på hur man ska ge sina råttor medicin.

Jag matar just nu tre stycken råttor med antibiotika och det är är en kamp varje gång där jag är tvungen att hålla dem på rygg och köra ner "sprutan" i halsen för att de ska ta emot den.  Om det finns bättre sätt så vill jag jätte gärna se någon som är van visa hur man gör.

[Klave]
4/29/16, 11:40 AM
#4

#3 har du prövat att blanda ut medecinen med barnmat?

komigentam
4/29/16, 2:21 PM
#5

#4 Min tanke med.

Kärlek, ärlighet & respekt. 

Honestyisdead
4/29/16, 7:46 PM
#6

Bra och tydlig video. Din röst och dialekt passar perfekt för informations videor. 

Har dock aldrig klippt klor på mina råttor.

Annons:
wimms
4/29/16, 8:44 PM
#7

#3 när jag medicinerade min råtta så hade jag ut medicinen på en sked tillsammans med lite yoghurt och blandade ihop. Inga problem alls att få råttan att få i sig medicinen och det gick inte på mer än 5 min från att fixa till det på skeden tills råttan ätit upp ^^

kolpa
5/1/16, 12:15 PM
#8

#3 Så synd att det inte hade varit för 2 veckor sen. Jag medicinerade nämligen min råtta i 2 veckor. Då hade jag ju kunnat göra en video:/
Men kan iallafall säga att jag testade länge att köra ner pipetten i halsen. Senare blandade jag sylt och medicinen och gav på en sked i buren, det funkade vissa dagar, andra dagar testade jag något annat t ex yoghurt :)

Men testa att blanda ut det med något ätbart så länge du ser till att hen äter upp det och får i sig medicinen :)

kolpa
5/1/16, 12:17 PM
#9

#6 Tack så mycket! :)
Klippa klorna är inte alltid nödvändigt,vissa råttor slipar ner sina själva, men oftast behöver man hjälpa till och klippa dem :)

Botta
5/1/16, 12:27 PM
#10

Ville inte kapa denna tråden med hur man medicinerar en råtta men ta mig på ordet att de vägrar äta den oavsett om den är utblandad

kolpa
5/1/16, 12:37 PM
#11

#10 Det är ingen fara :)
Får jag fråga om du är själv när du medicinerar hen?

Jag hade alltid någon som höll i min kille invirad i en handduk, sen är det bara att vara bestämd, vissa gången vägrade han totalt och medicinen bara rann ur munnen, då tog jag bara med och försökte igen! Vilken plats medicinerar du han? Det är viktigt att det är en plats han känner sig trygg med.

Upp till toppen
Annons: