OT - Off Topic

Intresserad av en teckning eller målning?

2016-04-14 14:07 #0 av: Odd

Hej!

Mitt namn är Odd Hegelund, jag håller på mycket med teckning och målning och tänkte att eftersom jag för tillfället är arbetslös men i behov av pengar så vore det en bra start att börja ta beställningar igen, så jag frågar runt här på iFokus om någon är intresserad av att få sitt djur, porträtt eller foto avtecknat!

De material jag jobbar mest med är grafit (blyerts) och tusch, men hanterar även färg (akvarell och akryl), på papper i storlekarna A5, A4 och A3.

Mina vanligaste motiv är olika porträtt av djur och människor, men jag gillar utmaningar så har du något annorlunda du skulle vilja ha är jag öppen för förslag!

Exempel:

Priserna beroende på storlek är: 

• A5 - 1.500kr 
  • A4 - 2.000kr 
  • A3 - 2.500kr

Är du bara intresserad av en mindre detaljerad skiss är priset mellan 500kr och 1000kr beroende på storlek och detalj.

Exempel:

Skulle du vilja ha en canvasmålning diskuterar vi priset baserat på storlek och materialkostnader!

Exempel:

Fler av mina bilder kan du se här.

Skicka gärna ett PM eller lämna ett meddelande här i tråden om det är något du är ute efter!

Mvh, Odd.

P.S. Jag frågade säjtvärden om det var OK att jag postade det här inlägget!

~When life gives you lemons... Chuck 'em at people~

Anmäl
2016-04-14 14:24 #1 av: Namida

Min katt Fayde längst ner SkrattarKär

Anmäl
2016-04-14 14:32 #2 av: Odd

#1 Haha ja! Den hänger stolt på mammas vägg Skrattar

Anmäl
2016-04-15 15:17 #3 av: [kendras]

Vad är det för färger du målat med på fågeln näst längst ner? Gillade den jättemycket! Är ev intresserad av en så tavla på mina råttor i a4 storlek. Vad skulle det kosta? (Inte mer detaljer än det är på den bilden)

Anmäl
2016-04-15 17:12 #4 av: Odd

#3 Akvarell (vattenfärger) och svart tusch. Glad 

Hur många råttor ska det vara på bilden? 

Eftersom det är en färgbild i medelstorlek skulle det kosta 600-700kr beroende på mängden råttor (1-2st för 600kr 3+ för 700kr) är det en hel flock på över 15st kan du få mängdrabbat eftersom på ett så litet papper blir det bara huvuden Skrattar

Anmäl
2016-04-15 17:38 #5 av: Zakaraa

Hade varit intressant att se exempelbilder på just råttor så man vet ifall man gillar din stil på just den arten

Anmäl
2016-04-15 18:24 #6 av: Odd

#5 Har tyvärr inga teckningar på råttor (än), även om jag tycker de är ursöta har jag aldrig satt mig ner och tecknat några, även om tanken och viljan har slagit till flera gånger. 

Jag föredrar att teckna realistiskt, så får jag en bild på en råtta blir det just den råttan som hamnar på pappret Glad Skillnaden mellan en skiss och en högdetaljerad tavla är själva skuggningen och detaljarbete, en tavla ser ut som en skiss innan jag jobbar vidare med skuggor eller färger.

Skulle jag t.ex jobba vidare på domherren skulle grunden fortfarande se ut så där, men jag skulle teckna detaljerna i fjäderdräkten istället för att bara antyda riktningen och skugga;

Exempel på detaljskillnad

Samma sak när jag jobbar med akvarell;

Större antydan till fjäderdräkt och kontarst

Motivet spelar ingen större roll, ett mänskligt porträtt ser ut så här när jag börjar;

Förarbete

och om jag jobbar vidare;

Detaljer och skuggning

Haha, ser lite lustigt ut när man jämför porträtten, nästan som att: "Jobbar jag vidare blir det en helt annan människa!" men de är de tydligaste exemplen jag har på för- och efterarbete.

Jag förstår att det kan kännas osäkert att beställa något som man kanske inte känner var värt pengarna, men jag tar inte betalt förens efter arbetet är klart och du har godkänt resultatet. Är det någonting du vill ha förändrat görs det utan extra kostnader och vi diskuterar mer detaljerat vad du är ute efter innan jag börjar på bilden. Glad

Anmäl
2016-04-16 19:19 #7 av: [kendras]

Okej tack för svar! Jag ska tänka lite på det.. Blir inte än iallafall. Har 2 råttor så det är dom bara som ska målas av. Hur gör du förresten när du målar av? Vill du komma o träffa råttorna eller vill du bara ha några bilder på dem o måla av från dom?

Anmäl
2016-04-16 20:03 #8 av: Odd

#7 Några bilder räcker^^

Anmäl
2017-06-29 22:34 #9 av: Odd

Putt, öppen för beställningar igen =)

Anmäl
2017-06-29 22:47 #10 av: Odd

Uppdaterad prislista:

A3 - 2.500kr
A4 - 1.800kr
A5 - 1.400kr

Anmäl
2017-07-02 13:56 #11 av: pellepojken

Jäklar va duktig du är. Jättebra!

Anmäl
2017-07-02 15:43 #12 av: Odd

#11 Roligt att du tycker det, tack! =D

Anmäl
2017-07-02 23:29 #13 av: Furaha

Jag skulle vara intresserad av en a3 bild på mina tre killar i blyerts (samma stil som hästen) med samma detaljrikedom som denne också, skulle det vara möjligt och I sådana fall vad skulle priser ligga på?

Anmäl
2017-07-03 10:53 #14 av: Odd

#13 Det går bra! Priset för A3 är 2.500kr

Anmäl
2017-07-03 12:09 #15 av: Furaha

Går det att få tag på dig på ett lämpligare sätt för att i sådan falla skicka bilder på de tre killarna samt berätta lite mer vad som jag tänkt mig?

Anmäl
2017-07-03 13:14 #16 av: Odd

#15 Självklart, du kan antingen PMa mig här på ifokus eller skicka ett mail till: oddhege@hotmail.com, jag kollar båda inkorgarna lika ofta

Anmäl
2017-07-03 20:42 #17 av: marathos

Fantastiska bilder!!

Har du någon sida på FB som går att dela?

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.