Annons:
Etikettburen-boende-inredning
Läst 1134 ggr
[timpelt]
2016-02-14 10:58

Bra råttbur

Är så innerligt trött på min råttbur jag har nu, den har bara två pyttesmå dörrar vilket gör den fantastiskt omöjlig att hålla på i och sätta upp saker i utan att fastna. Vill ha något som liknar denna i dörrarna och taket http://www.zoo.se/produkter/smadjur-gnagare/burar-hagar-transporter-for-smadjur-gnagare/hamsterburar-gerbilburar-rattburar-for-smadjur/furat-kd-ferplast-rattbur-80-cm.html men som jag förstått det så är den för liten för mina två råttor. Tips? Inget som man måste börja täta själv med galler.

Annons:
Zolah
2016-02-14 11:27
#1

kolla på ferlplast andra saker, tex furet tower ( personligen så är jag less på den men det är definitivt nog stor och har bra luckor )

hampusrylander
2016-02-15 14:33
#2

Kolla på Zooplus, där finns många bra och stora burar. Kolla även fågelburarna där :)

Sham's Rats

Mymlan&Vifs
2016-02-15 17:14
#3

Jenny-burar har en liten lucka i taket, inte riktigt så stor som i din länk, men ungefär hälften så stor. Däremot kan de vara väldigt svåra att få tag på. Jag har annars en furet tower som med viss modifikation kan reduceras till en envåningsbur med stor taklucka.

ScarletMajesty
2016-02-15 18:42
#4

Jag älskar Furet burarna. Jag har haft både XL och nu Furet tower. Jag gillar luckorna och man kan kripa in för att städa (inte på övreplanet på Towern. Har du kollat på perfect burarna på zooplus? Gillade den mindre varianten med. Stort galler avstånd (2.5 har jag för mi) men lätt att näta in.

CayKantos
2016-02-17 14:01
#5

Kolla gärna under kategorin fågelburar :)

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Upp till toppen
Annons: