Annons:
Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 686 ggr
snuffypuffy
2/13/16, 6:07 PM

hjälp!!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hjälp! Det ser ut som om min ena råttas tår har växt ihop! Det är nån klump imellan också! Jag är rädd! Vad ska jag göra? Vi ska kanske till veterinären på måndag… men är det nåt jag kan göra i nuläget?

Annons:
hampusrylander
2/13/16, 7:08 PM
#1

Försök att se till att råttan har mjukt underlag som är enkelt och skonsamt att gå på, t.ex fleecetyg. 

Märks det att råttan har ont?

Sham's Rats

snuffypuffy
2/13/16, 8:08 PM
#2

Jag tror att hon har lite ont! Jag har mjukt underlag i buren

hampusrylander
2/13/16, 9:03 PM
#3

Finns det ingen veterinär som har jour i närheten av dig då? Vore ju bäst för henne att hon får hjälp så fort som möjligt

Sham's Rats

[Wraith]
2/14/16, 9:22 AM
#4

Om hon tillåter så blötlägg tassen i vatten en stund, tex sätt henne i en balja med några få cm vatten och låt henne gå där i en stund.

Ser ut om om hon haft ett sår på ena tån som vätskat och som nu torkat i hop med andra tån om hon inte har sår på båda tårna. Men är det ett sår så försvinner detta förhoppningsvis när det fuktas och såren kan läka bättre, du kan även försöka torka bort det med papper när det är fuktigt.

Går det inte så kan det vara något annat. Men jag hade provat det i första hand.

snuffypuffy
2/14/16, 12:42 PM
#5

Jag lägger henne i vatten på morgonen och kvällen. Vi ska till en veterinär imorn. De har inte öppet på helgerna. Vi får se vad de säger.

Upp till toppen
Annons: