Annons:
Etikettburen-boende-inredning
Läst 4219 ggr
apportbocken
2016-02-08 17:05

Savic Zeno 3

Hej allihopa! Jag vill gärna ha råttor, mamma och pappa vill mindre gärna ha råttor, men jag råttdrömmer ändå. Har kollat lite på burar och fastnat för Savic Zeno 3 Empire hos zooplus.se (vet inte hur en gör en länk). Någon som har erfarenheter av den buren? Först verkade den halvliten men när jag kollade på kundbilderna såg den väldigt stor ut. Hur är den som bur? För-och nackdelar? 

Såg att det fanns en liknande tråd men jag visste inte om jag skulle putta den eller göra en ny, om denna inte behövs får någon gärna ta bort den. :)

Med vänliga hälsningar, Apportbocken

Hoppas du får en härlig dag! 😃

Annons:
Jooliaaa
2016-02-08 20:28
#1

hej! jag köpte en Savic Zeno 3 Empire hos zooplus i december men märkte snabbt när den kom hem att den inte va så jättepraktisk för enkel städning och åtkomst i buren :/ den är jättestor och lätt vilket är bra men jag personligen tyckte den var för klumpig att inreda och nå i ^^

[timpelt]
2016-02-08 21:46
tötenöten
2016-02-08 22:25
#3

#2 Dock är det tvåan, inte trean. Men det är ungefär samma bur ändå, förutom storlekskillnaden. Trean blir då alltså lite klumpigare etc då den är större :)

Råttor, råttor och lite mer råttor!Hjärta

Boltens
2016-02-14 20:48
#4

Har trean och är nöjd :)

                                                                                                                                                                                         

Boltenskaniner - Just nu ungar till salu

apportbocken
2016-02-14 21:37
#5

Tack för alla svar! Vi får se hur det blir, om det ens blir något, men för er som inte gillar buren (och för alla andra), finns det någon liknande bur som är bättre? :)

Med vänliga hälsningar, Apportbocken

Hoppas du får en härlig dag! 😃

Ameliamiranda
2016-02-22 12:32
#6

Hemma hos oss har vi Zeno 2-buren (den mindre). Tycker den är jättebra och lättinredd. Även ett väldigt säkert lås som jag tycker är toppen. Vill du ha större går det att ta bort taket på en och stapla två på varandra, så har vi gjort. Så man kan börja med en menar jag och tycker du att buren ska vara högre så går det att köpa en till att bygga ut med. Jag kan tänka mig att den större buren zeno 3 är bökigare att rengöra osv pga sin storlek. :)

Annons:
Sippo
2016-02-23 14:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#7

Har både 2an och 3an. Älskar båda! är superbra luckor och bra med plats. Har 6 råttor i 3an och 2 i 2an. Funkar toppen! Har funkat att ha ungar i dom med :) Jag köpte båda begagnade så fick dom rätt billigt också. Ett till plus är att man kan plocka isär dom jättelätt! (kanske lite dåliga bilder men hade inga bättre :P)

Sippo
2016-02-23 14:11
#8

Såg nu att andra bilden inte ville funka som den skulle… Men 3an ser ut som 2an fast den är dubbelt så hög!

apportbocken
2016-02-23 19:02
#9

Okej! Tack för ytterligare svar, vi får se hur det blir, men OM det blir några råttor överväger jag nog den buren, trots ett antal nackelar verkar den rätt trevlig!

Med vänliga hälsningar, Apportbocken

Hoppas du får en härlig dag! 😃

coffeepartyy
2016-10-22 13:49
#10

Snor den här tråden lite, hoppas det är okej! Jag har empire 3, och den är väääldigt ranglig. Någon mer här som har det problemet? Om man går in här: http://m.zooplus.se/shop/gnagare_smadjur/burar_hagar/rattburar/522402 och kollar på kundbilder så är det en som har ett stort hyllplan/avdelare i mitten av buren. Skulle verkligen vilja ha så, och undrar om ni har något tips på hur en kan bygga ett sådant? Alternativt vet var en kan köpa ett?(: För övrigt är jag mycket nöjd med buren!

Upp till toppen
Annons: