Annons:
Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 571 ggr
annamedråttorna
2/7/16, 11:54 PM

konstigt beteende

Jag har en råtta som kissar blod. Efter många om och men hos veterinären så finns det inget att göra. Är antagligen cystor eller tumörer i magen vilket är skitdyrt och oerhört riskabelt att fixa. Då han mår bra i övrigt- äter, dricker och är glad så får han leva med detta tills han visar att han inte orkar mer. Ikväll hände något konstigt med honom. Vi har råttburen bredvid soffan. Kollade på film och hörde helt plötsligt världens oljud. Trodde råttorna slogs igen vilket de gör ibland (hanar). Men när jag reste mig och titta så låg den här sjuka råttan och sprattlar runt, eller snarare flög runt helt själv i buren. Fort som fan som när de slåss, fast ensam. Andra råttan inte ens i närheten. Nu är mina frågor : Är det någon annan som har varit med om detta? Finns det nån förklaring? Är det relaterat till problemen i hans kropp? Eller hade han en dröm om att han slogs med någon? När han slutade fara runt så tog han några varv i burbotten lite lugnt vankandes fram och tillbaka. Det såg ut som att han letade efter något. Kanske han drömde att han slogs med någon, sen vaknade och inte fatta att det va en dröm? Kan ju bli så för andra djur. Nu äter han och är normal igen iallafall. Skum upplevelse, vad tror ni?

Annons:
Honestyisdead
2/8/16, 12:19 AM
#1

Är det cancer kan det ju ha spridits till hjärnan och då kan konstiga beteenden uppstå. Händer det igen hade jag funderat på avlivning.

Upp till toppen
Annons: