Annons:
Etikettannonsering
Läst 875 ggr
saraas
9/2/15, 9:24 PM

(S) Råtthona

Vet inte hur det är med Annonsregler? Minns inte riktigt…Provar iallafall!

Söker nytt hem till min 2 åriga råtthona då hennes kompis dött och jag tyvärr inte har planer på att skaffa fler råttor, men jag vill inte heller att hon ska vara ensam. Hon föddes i maj 2013 så hon är 2 år och 3 månader. En gammal dam alltså!
(Färg och teckning: black eubk rex).

Finns i åkersberga norr om Stockholm. Bilder kan läggas upp eller skickas, PMa om ni är intresserade! Söker alltså nytt hem till henne där hon kan må bra sin sista tid.❤️

Annons:
zickan
9/2/15, 11:17 PM
#1
  • födelsedatum

  • färg, teckning o hårlag

  • kön

  • kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v)

  • faderns namn, födelsedatum, vikt

  • moderns namn, födelsedatum, vikt

  • syfte med parningen el om det är omplacering, anledning

  • omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc

  • pris 

  • ort där råttan/råttorna finns

  • telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus)

Har du ej alla fakta så fyll endast i vet ej på dessa punkter.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

zickan
9/2/15, 11:23 PM
#2

Kan bli ett problem att hitta nytt hem till så älder. Kan ta en del ork för en äldre och det kan ta tid att få in ordentligt i flocken. Tagit åter flera äldre som tappat livsgnistan först från att förlora sin burkompis, sedan förlora ägaren om de stod nära. Tänkte ta hem en 2 åring nu som förlorade sitt sällskap. Försökte låna dit en yngre men de trivdes inte ihop alls och den äldre blev bara stressad. Slutade äta. Vågade inte ta hit honom ifall om han skulle ge upp helt. Så fort den yngre försvann så började han gå upp i vikt igen.
Värt att tänka på att omplacera så gammal inte alltid är bättre bara för att de får sällskap igen. Inte alla som orkar flytta till nytt, stressen, och i samma veva intro med nya. 
Ett tips är att fråga uppfödare om de har nån yngre hona eller nån snäll halvgammal att låna ut tills sista tiden är kommen för din tjej och då tar de tillbaka sällskapet.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Upp till toppen
Annons: