Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1181 ggr
jenmjao
8/31/15, 10:01 PM

Hejja på Minttu

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Är väldigt ledsen just nu. Jag köpte 3 råttor för bara två veckor sedan, dom är 8veckor gamla. Minttu var helt klart min favorit, Falcon och Bacardi. Nu har Minttu blivit sjuk, han knottrar, har avmagrat och jag är så himla ledsen. Heja på minttus liv nu, Imorgon ska jag hämta ut medicin och om den inte hjälper kommer han tyvärr att få somna in, så snälla, alla råttälskare håll en tumme.

Annons:
jenmjao
8/31/15, 10:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#1

Stackarn..

jenmjao
8/31/15, 10:29 PM
#2

😕

Troberg
9/1/15, 7:44 AM
#3

Han ser verkligen hängig ut på bilderna. Men, ha hopp, jag har haft råttor som vi lyckats rädda ur värre lägen, så ge inte upp!

jenmjao
9/1/15, 10:22 AM
#4

Tyvärr dog Minttu igår natt/imorse. Han var hängig hela helgen men igår sprang han upp på burgallret och hoppade till mig satte sig på min axel och sprang omkring och verkade mycket piggare. Vi tog han ändå till veterinären klockan 18 som vi bokat och då var det försent att hinna hämta ut medicin på apoteket… Och nu när jag vaknade hittade jag honom död. Det gör så ont..

MissanTissan
9/1/15, 10:46 AM
#5

Nej! Stackarn! :( Han såg precis ut som min ena kille, Spider…
Beklagar verkligen!

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

jenmjao
9/1/15, 10:52 AM
#6

Det gör så ont att han bara blev 8veckor.. det är inte ens ett liv.

Annons:
MissanTissan
9/1/15, 10:59 AM
#7

Nej, jag vet :'(

Men grabben har det säkert bra nu, där han inte lider!<3

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

jenmjao
9/1/15, 12:07 PM
#8

Jag hoppas det, Igår gosade vi jätte länge och jag lovade han att allt skulle bli bättre idag, att han snart skulle bli frisk. Hade jag ändå vetat att det var sista gången hade jag aldrig tagit in han i buren.. Usch :( Men han har det bättre..

Miss mouse
9/1/15, 3:06 PM
#9

Stackaren! Men kom bara ihåg det var inte ditt fel! Om han endast var 8v kan det vara något han föddes med eller som han redan hade när han flyttade till dig! Var stark!

HjärtaStort och smått bra kompott!Hjärta

jenmjao
9/1/15, 3:10 PM
#10

Det känns dock som att det är mitt fel, även om jag vet att jag inte var orsaken, Det som känns så hemskt är att jag hade valet att avliva honom men valde att prova medicin som jag inte hann hämta ut.. Hade jag valt att avliva han hade han inte behövt självdö /lida.

Miss mouse
9/1/15, 3:18 PM
#11

Jag vet hur det känns jag tog hand om en liten husmus (vild) vars brorsa låg död brevid lillkillen bodde hos mig i 3dagar de dagarna var jag och matade honom med välling varannan timme ink natten men på morgonen den 3dagen så fann jag honom död han var nog ca 2v och sörjer fortfarande (1-2mån sedan) Jag vet att du har väldigt bra hand om dina råttor och de mår super så anklaga inte dig själv kom ihåg det! Och du visste ju inte att han skulle dö och som det verkar hade han en superfin mysstund med dig innan så jag tror inte han led… Kram på dig!

HjärtaStort och smått bra kompott!Hjärta

jenmjao
9/1/15, 3:40 PM
#12

Jag beklagar :( Att du ens orkade, jag kan inte vakna på nätterna pga min medicin så jag hade aldrig klarat, otroligt starkt, han fick iallafall några extra dagar!
Tack så hemskt mycket <3 Kram

Miss mouse
9/1/15, 4:05 PM
#13

Jag orkade nog mest för att jag är djurälskare rakt igenom. Hoppas det blir bättre.. Kram

HjärtaStort och smått bra kompott!Hjärta

Annons:
Upp till toppen
Annons: