Annons:
Etikettburen-boende-inredning
Läst 1019 ggr
Kimji96
7/28/15, 8:58 PM

Hampaströ, köpa vart

Vart kan man köpa hampaströ? :-D

Annons:
[mitzylinnea]
7/28/15, 9:04 PM
#1

Granngården!, även zooplus

[lillaamysaan]
7/30/15, 11:36 PM
#2

I alla zoo affärer, jag brukar kö på vanligt spån. Sådant som används till hästar.. Funkar super bra!

zickan
7/30/15, 11:49 PM
#3

#2 kutterspån är välkänt som otroligt dåligt underlag till smådjur. Det är dammigt och riskerar sätta sig på luftvägarna. Och det innehåller terpentin, vilket ger ökad risk för bla tumörer. Var en hel rad hälsoproblem som kunde komma med det underlaget. Finns bra artiklar om det om man googlar. Men de är på engelska. 
Lägger man bara upp en bild på nått forum eller även blocket där man visar att man har kutterspån. Kan man räkna med att inkorgen kommer fyllas av folk som säger åt en att byta strö pga hälsan. 

Till Ts. Hampa rekommenderar jag. Finns stora balar på granngården för 149:- under namnet lättströ. Bra mycket bättre än vanligt spån man har till hästarna och inte alls dyrt. Finns även på zooplus så man kan få leverans till dörren. Dock tror jag inte svenska sidan har dom men det finns på zooplus.dk ev även .com

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Majaa12
7/31/15, 12:44 PM
#4

#3 lillaamysaan trodde att det handlade om hamstrar. Hon har inga råttor utan hon använder det till sin hamster och det är inte farligt. (:

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

[lillaamysaan]
7/31/15, 12:58 PM
#5

#3 

Såg nu att det var Råttor i Fokus, kutterspån till hamster är inget farligt. Jag använder det till min hamster, och det funkar jättebra!

Upp till toppen
Annons: