Annons:
Etikettburen-boende-inredning
Läst 616 ggr
Gambino19
2015-07-05 18:15

Bygga en egen bur?

Hej!kan man göra en egen råttbur?vad ska man tänka på och vad är viktigt?jag tänkte att det är lite billigare att göra egen, jag tror vi har de flesta sakerna hemma. Trä osv. Men man kanske ska ha plast eller så inne i buren för trä gnager de ju på?vill göra något stort,hög saker som de kan klättra på och lite sådant.:)

Annons:
Achatina
2015-07-05 18:27
#1

Plast gnags också på, hade en hamster som gnagde sig ur en dunabur på en natt.
Problemet med trä är dessutom att det suger åt sig kiss. Personligen skulle jag nog bygga om ett skåp med bakstycke, väggar och dörrar (med fönster eller där man kan såga upp fönster). Göra våningar eller ta bort hyllplanen helt och hållet och sen köpa svetsnät (väldigt finmaskigt nät) i bygghandeln. Nätet får sitta på insidan av dörrarna (så att de inte kan gnaga sig ut) men på samma gång så att de inte kan skada sig på restmetallen  (om man inte klipper nätet väldigt exakt). Nätar man in hela innanmätet av skåpet kan man ju dessutom fästa leksakerna och vattenflaskor och dylikt på ett enkelt sätt.

Kolla Pinterest, bästa sidan för att få inspiration till burbyggen och leksaker och annat.

Upp till toppen
Annons: