Annons:
Etikettråttägare
Läst 2789 ggr
coffeepartyy
2015-07-05 01:38

Är insektsspray giftigt för råttor?

Någon som vet om "radar Raid" (insektsspray) är giftigt för råttor? Tänker på tex inandning osv.

Annons:
Marr
2015-07-05 07:14
#1

Jag tror inte det är bra alls. Man ska hålla husdjur i annat rum om man ska använda det. Akvarier ska täckas och luftpumpen stängas av. Ifall jag någon gång har sprayat radar så har jag gjort det när husdjuren varit ute eller instängda i annat rum.

En halvtimme efter har jag låtit djuren gå som dom vill. Numera använder jag aldrig detta längre för det är ett starkt gift. Det är nästan 15 år sedan jag sprayade med detta.

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Zolah
2015-07-05 13:08
#2

det som är dåligt för människor att inandas är garanterat det för djur också

[dynamitella]
2015-07-05 21:39
#3

Radar är svingiftigt. Håll dem borta från det.

coffeepartyy
2015-07-07 00:13
#4

Åh okej, då kommer jag inte använda det!

zickan
2015-07-07 20:04
#5

Det är ett nervgift. Som det står på flaskan bör man akta djur, barn vattenlevande djur. 

Mins jag inte fel är det även varning för att människor skall undvika vistas i det rum man sprayat pga att det är farligt att in andas. 

Hade massa bråk med en kund jag jobbade hos förr om detta. Krävdes spraya flera gånger dagen i ett rum. Vägrade låta hundarna gå in där då min ene började få stora problem med tassarna som dels kan ha varit pga det. Större del av tassproblemet försvann när vi inte jobbat så mycket och helt borta nu när jag slutat där. Så var försiktig. Råttor är känsliga.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

coffeepartyy
2015-07-07 20:26
#6

#5 Åh men fy då!): Hade tänkt spraya det runt dörren till mitt rum då det vart lite spindlar där och jag har extrem spindelfobi.. Men det känns inte riktigt värt det då jag har en av mina råttor lös i mitt rum större delar av dygnet, haha!

Annons:
Honestyisdead
2015-07-07 22:39
#7

#6 Du får lära dina råttor jaga spindlar ;)

coffeepartyy
2015-07-08 00:19
#8

#7 Haha ja, lät bra;)

Upp till toppen
Annons: