Annons:
Etikettburen-boende-inredning
Läst 1281 ggr
graleh
7/3/15, 12:51 PM

Råttbur galler mellanrum

Hej alla!

Jag ska kolla lite på råttbur inför att ev skaffa nya råttor. Väl inne på en sajt som säljer burar stod det att man skulle observera galleravståndet om man ska ha råttor. Men det stod ingenting mer. Jag har läst i olika sammanhang att folk haft råttor som rymt pga gallret. När jag haft djur tidigare rymde de aldrig men minns inte gallermåttet då.

Vad gäller?

It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Annons:
Rumblebee
7/3/15, 11:46 PM
#1

Nu är jag väldigt ny inom råttor, har haft mina i snart en månad, nio veckor gamla när de kom hit. Men vad jag har förstått så bör mellanrummet inte vara mer än en centimeter, i alla fall till ungar. Buren jag använder till mina töser nu är en Ferplast Scoiattoli Tower KD, som har ett galleravstånd på 1 cm.

chade
7/4/15, 8:05 AM
#2

Det beror mycket på råttorna också. Själv har jag haft bebisråttor i en Furet XL och dom har galleravstånd på 1,4 och även i en RSD där gallret ligger på 1,6 cm, och det har gått bra! Men sen är det väl alltid bäst att ha så tätt som möjligt till de mindre för säkerhetens skull. Men tror inte dom trycker sig igenom allt upp till 1cm.

Små stjärnor lyser också i mörkret.

Tjibi
7/4/15, 10:11 AM
#3

12 mm hälst men för mej fungerade det med 16mm men inte större än så, då fungerar de även till ungar. Jag har dock en dvärgråtta som tog sig ut på 16 mm den första veckan men de löste jag med myggnät

graleh
7/18/15, 6:57 PM
#4

Tack alla! :)

It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Upp till toppen
Annons: