Annons:
Etikettburen-boende-inredning
Läst 560 ggr
[Fusion200]
6/30/15, 5:29 PM

Hona och hane nära varandra?

Blir hon och/eller han råttor spralliga, okontrollerbara och ogosiga (påvärkade av lukten) om deras burar är bredvid varandra med bara en kartongbit och tyg immelan burarna? Kanske 10-20 centimerer ifrån varann max.

Annons:
ScarletMajesty
6/30/15, 7:39 PM
#1

När jag hade råttor så hade jag hanar och honorna med knappt 30-40 cm emellan, märkte ingen skillnad alls, respektive flock var intresserade av varandra dock då de var ute. Självklart aldrig samtidigt.

ScarletMajesty
6/30/15, 7:40 PM
#2

När jag hade råttor så hade jag hanar och honorna med knappt 30-40 cm emellan, märkte ingen skillnad alls, respektive flock var intresserade av varandra dock då de var ute. Självklart aldrig samtidigt.

Lamina
7/1/15, 12:27 AM
#3

Mina råttburar stod precis previd varandra större delen av tiden då jag hade både honor och hanar. Märkte ingen skillnad alls.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

tötenöten
7/1/15, 6:08 PM
#4

Hanråttor med lite för mycket testosteron kan bete sig lite konstigt om de bor nära tjejer. Men i regel ska det inte vara något problem :)

Råttor, råttor och lite mer råttor!Hjärta

Troberg
7/2/15, 9:54 AM
#5

När jag höll på att fasa ut honråttorna så hade jag två honor och fyra hanar, i två olika burar.

När den ena honan dog knall och fall, så inredde jag den stora buren, en Savic Royal Suite, så att ovanvåningen var avdelad i två delar av ett galler, så att grabbarna fick ha tre fjärdedelar av buren och Dumle fick ha en fjärdedel.

Det gick utmärkt, inget bråk eller fixering alls. De umgicks lite genom gallret, men bara nosande och lite putsande, så Dumle fick lite råttsällskap de sista månaderna. Jag tror hon var mer intresserad av grabbarna än tvärtom. Nu var Dumle en lugn, trygg tantråtta, och grabbarna började närma sig två år och hade kommit förbi "ta reda på vem som är störst"-åldern, vilket säkert spelade in.

Naturligtvis så var jag uppmärksam i början och höll koll, hade det varit problem så skulle jag naturligtvis backat tillbaka till två burar.

Upp till toppen
Annons: