Annons:
Etikettbilder-videor
Läst 574 ggr
Emelie-Le
5/27/15, 2:21 PM

grindar till dörröppingar

Grindar till dörröppningarna. (tar som boende eftersom sovrummet kommer vara deras boende ett tag

Jag kommer ha mina råttor i sovrummet. Då blir halva buren i sol och andra halvan i skugga och inget direkt drag, när jag har öppet på balkongen och i köket.
Buren är eg bara till för att äta, sova och förhoppningsvis göra mesta dels av behoven.
Så den kommer stå öppen hela dagarna och rummet är "råttsäkrat".

Men jag behöver ha grindar så de inte kommer ut ifrån sovrummet innan jag vant hundarna och råttsäkrat övriga lägenheten.

Tänkte kompostgaller med hönsnät lindat runt. Sen petflaskor som jag sågat av så de går att sätta fast i gallret så det blir som en hal rund grej längst upp. Eller klättrar de över det oxå?

Annons:
Nymphadora
5/27/15, 2:29 PM
#1

Jag skulle undvika allt nätigt eller med hål, för de är riktigt bra på att klättra bara det finns någonstans att kila in tassen. ;) Jag skulle nog sätta upp en grind, fast en helstängd sådan. Alltså tänk dörr, fast halv (så att du ser in, men hög nog så att de inte kan hoppa över). Vi byggde en hage åt våra av typ spånskiva från byggvaruhus (och fäste delarna i varandra med gångjärn) - du kan ju använda samma teknik. De skär till skivorna i den storlek du vill ha också. Så kan du fästa den i dörren med gångjärn och typ ha en hasp så att du kan öppna och stänga enkelt.

Nelley
5/27/15, 2:50 PM
#2

Plexiglas!🙂

Zakaraa
5/27/15, 5:43 PM
#3

Plexiglas, plywood eller en barngrind som du förstärkt med tidigare nämnda.
Har själv en gammal barngrind från IKEA som vi satt träplatta (inte riktigt plywood men det utförandet) med buntband så vi kan öppna grinden väldigt enkelt samtidigt som råttorna inte kan ta sig ut om de skulle komma ner på golvet.

Använd inte någonting som de an klättra på (dvs nät och galler) eftersom grinden då inte kommer fylla någon funktion.

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

marathos
5/28/15, 9:19 AM
#4

Vi har en träskiva med gångjärn o hasp.

Upp till toppen
Annons: