Annons:
Etikettråttägare
Läst 1038 ggr
MLP råttan
5/25/15, 4:06 PM

råttor i skolan?

Jag undrar om jag ska vara lite rebellisk och ta med råttorna till skolan även fast man inte får? Kanske inte alla tre samtidigt men en i taget. Om jag har en lite större midjeväska, eller vad det heter, som man brukar samla pengar i och har råttan i den. Jag kan ju bara prova på någon av de korta dagar när jag inte har gympa. Blev lite inspererad av min mammas kompis när hon berättade att hon smuggla med en av hennes råttor till skolan hela tiden och gömde den i nacken genom att ha halsduk på sig. Vad tror ni? Kommer det gå åt skogen? Har ni någon sin gjort liknande fast kanske med hamster eller något när ni var små?

"Normalt är tråkigt" säger de och är helt normala

Annons:
tötenöten
5/25/15, 4:08 PM
#1

Råttan kommer ju inte ha möjlighet till att äta och dricka. Skulle den mot all förmodan rymma så finns ju chansen att nån stampar ihjäl stackaren. Jag skulle inte göra det, en midjeväska är liten och klaustrofobisk :l

Råttor, råttor och lite mer råttor!Hjärta

MagArne
5/25/15, 4:12 PM
#2

Vad är poängen med att ta med råttan till skolan?

Myrra
5/25/15, 4:15 PM
#3

Tänk på pälsdjursallergiker.

Zakaraa
5/25/15, 4:54 PM
#4

Av vilken anledning vill du ta råttorna till skolan?
Djurförbud i vanliga skolor finns av en anledning och borde respekteras därefter.

Det är inte heller snällt mot råttorna (se #1). De har det garanterat bättre hemma under dina skoltimmar där de kan utföra sina behov och inte behöva hållas trångt med dålig ventilation på ett otillåtet sätt.
Skulle du gått på en djurskola där djur var tillåtet så hade det varit en helt annan sak men även där skulle jag lämnat mina djur hemma pga den smittorisken som finns när man blandar olika bakteriefloror. Det är en onödig risk i mina ögon.

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Honestyisdead
5/25/15, 5:41 PM
#5

Gör det inte. Det finns ingen som helst anledning till att utsätta varken råtta eller allergiker för det.

Vill du visa dina råttor så gör det på fritiden hemma hos dig! Visa respekt mot andra.

[KEEL]
5/25/15, 10:30 PM
#6

Du kan göra så att en allergiker får åka till sjukhuset, din råtta skulle bli stressad och må dåligt.

Annons:
MLP råttan
5/28/15, 8:05 PM
#7

Oki, dålig idé. Har dock fullt av dåliga idéer men bara den här gällde råttorna

"Normalt är tråkigt" säger de och är helt normala

Linie pie
5/28/15, 8:09 PM
#8

Ja dålig ide'😐

MMMMMMMunkar E godA


zickan
5/28/15, 11:12 PM
#9

Väldigt dålig idee. Var ska du knöla ner den nånstanns utan att den kommer synas. Inte så att en råtta kommer sitta stilla i flera timmar. Sedan hur ska den kunna äta/dricka när den behöver. Samt väldigt elakt mot pälsallergiker som de med ordentliga fobier om den skulle kika ut. Men även stor risk att den rymmer eller blir onödigt stressad.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Zabbio
6/9/15, 6:11 PM
#10

Jag hade med mina till skolan en gång när jag var yngre. Två stycken i en liten bur som fick vara i mitt skåp under lektionerna, sen skulle jag till en kompis och ville ha med dem. Därav att de fick följa med.

Men det var nog inte så kul för råttorna att sitta i ett mörkt skåp och inte särskilt kul för mig heller. Jag rekommenderar det inte. Dessutom kunde ju någon ha blivit riktigt sjuk :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Honestyisdead
6/9/15, 6:44 PM
#11

#10 Jag tänker mer på alla ljud

Zabbio
6/9/15, 6:54 PM
#12

#11 Det också. Nu verkade de ta det rätt lugnt så vitt jag kunde se, men det är definitivt inget lämpligt ställe att ha dem på.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Upp till toppen
Annons: