Annons:
Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 838 ggr
Imokey
5/2/15, 8:11 PM

Skakar? :-(

Det är så att min mamma to ut mina 4 råttor varav 2 började skaka o typ stelna upp sig när de plockades upp, det har de aldrig gjort förut och nu undrar jag vad det kan va, eller om det bara är larv?

Annons:
tötenöten
5/2/15, 8:14 PM
#1

Är det honor? Isåfall beroende på hur de skakade så kan det var för att de löper

Råttor, råttor och lite mer råttor!Hjärta

Imokey
5/2/15, 8:41 PM
#2

#1 ja det är honor, tack för svaret! blev orolig ifall det har hänt något med dem , har ju bara haft hanar förut :/

Zolah
5/2/15, 11:25 PM
#3

det kan vara det alternativt ett ' mysrys' vilket kan förklaras som deras version av spinnande.

Kate76
5/4/15, 4:58 PM
#4

Ett annat alt är om det är första gången hon plockade upp dem så kan det ju vara en reaktion på främmande doft. ( de är ju känsligare än man ibland tror.  Men troligast om de inte visar rädsla eller annat annorlunda beteende så håller jag med #3 mina råttor skakar så ibland när de myser men mina blir inte stela utan blundar och slappnar av,  Kan ju liksom vara en kombo av flera saker. :) Men det viktigaste är ju att följa djuren i vardagen och då ser man när ett speciellt beteende dyker upp och då får man oftast förklaringen. Jag skriver ned såna situationer i en tabell och datum så jag lätt kan kartlägga ev problem.  Men jag skulle inte oroa mig för mycket om jag var du.

axa
5/5/15, 1:03 PM
#5

#1 #3 & #4 Har alla rimliga svar, tror inte att det är något allvarligt eller så, utan någon utav dessa. Mest tror jag faktiskt på att de löper, vissa honor är verkligen tydliga med vad de vill under perioden de löper.

Upp till toppen
Annons: