Annons:
Etikettburen-boende-inredning
Läst 445 ggr
marathos
4/27/15, 9:02 AM

Råttselar, vad rekommenderar ni?

Vilken typ av sele rekommenderar ni som använt sele utomhus till era råttor? Har sett ett par olika modeller i djuraffärerna, men om jag inte minns fel är det någon här också som har gjort selar själv?

Annons:
panini
4/27/15, 9:16 AM
#1

Zickan sele :) Googla!

lenafena87
4/27/15, 9:30 AM
#2

Det zickan gör är ett liknade utstälings sele eller ett så kallat 8 sele vilket rekommenderas stort, och zickan gör dom i olika färger istället för enfärgade som kan vara lite trist. fick med ett sele som var köpt i djuraffär till mina pojkar innan jag fick dom, Testade de hemma 1 gång och han stod helt paralyserad han kunde typ inte röra på sig, så sjukt osmidigt, så kasserade de.

marathos
4/27/15, 9:47 AM
#3

Verkar jättebra! Tack för tipset! Beställer på en gång.

R4ttus
4/27/15, 11:06 AM
#4

Åh bra påminnelse! Tack för det 😃

Börjar ju närma sig sommar och varmt väder, vill kunna ta ut en råtta i taget på promenad då.

Håller med om de i affär. Har prövat 2st olika modeller från butik, och råttorna har ramlat åt sidan av "förlamning" … Efter det har de korvat sig ur selen på nolltid.

Skickade precis ett mail med en beställning på en gul sele.  👍

[KEEL]
4/27/15, 1:31 PM
#5

En sån här. Då kan dom inte strypas, även om de skulle bli hängande, enkel att göra själv också.

zickan
4/27/15, 2:59 PM
#6

#5 vanliga 8 selar stryps de kanske inte av. men deras nacke belastas hårt vid minsta lilla ryck. själv lagt in en del på min 8sele som tar bort trycket från nacken.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Annons:
[KEEL]
4/27/15, 6:41 PM
#7

#6  Skulle du kunna visa`?

Zakaraa
4/27/15, 6:52 PM
#8

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Upp till toppen
Annons: