Annons:
Etikettråttägare
Läst 2081 ggr
axa
4/14/15, 11:05 PM

Hur luktar en råtta?

Kan du beskriva hur en råtta luktar (själva råttan, och inte avföring, urin..)?

Gör ett försök, själv kan jag inte beskriva, men de luktar så otroligt gott.

Annons:
Honestyisdead
4/14/15, 11:44 PM
#1

Gott? :).kan inte beskriva det bättre hehe

panini
4/15/15, 7:38 AM
#2

Mina flickor kan jag inte beskriva, de luktar liksom.. Sött? :) (medans min pojke inte alls luktar gott. Han luktar lite kiss oftast :P)

Ida85
4/15/15, 9:50 AM
#3

Någon form av fruktig parfym

pellepojken
4/15/15, 10:37 AM
#4

Jag tycker mina killar (dom flesta) luktar (doftar) nöt eller mandel. Det är så mysigt att sniffa på dom.

myismyname
4/15/15, 10:41 AM
#5

Jag tycker också att hanar luktar lite nötaktigt eller lite brödaktigt. "Varmt" på något vis, haha! Honor tycker jag luktar lite sötare, när de inte har fått för sig att kissa där de sover 😃

Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)

Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus

Nymphadora
4/15/15, 12:27 PM
#6

Jag tycker de luktar som att nosa på en bomullstuss, vilket är en av mina absoluta favoritlukter i världen.

Annons:
Zakaraa
4/15/15, 1:27 PM
#7

Jag har hört beskrivningen att honor luktar blomster. På ett sätt kan jag hålla med men råttors doft är så svåra att beskriva.

Tidigare har jag inte haft råttor som doftat något märkbart men nu har alla mina råttor en specifik doft och det är inget annat än gott.
Honorna luktar lite som blomster men ändå inte och hanarna kan jag omöjligt beskriva för det finns ingenting som luktar likadant vad jag hittat hittills men hanar är en av de godaste dofterna man kan hitta. Det är bara synd att jag är lite överkänslig mot hanar och inte kan sniffa dem, haha 😎

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Mymlan&Vifs
4/17/15, 11:05 AM
#8

Mina råttor luktar ungefär som nytvättade och tumlade strumpor, eller fleece (de bor i en fleece-inredd bur).

axa
4/17/15, 11:11 AM
#9

Bra beskrivet alla, trevligt att ingen säger att de luktar unket för en vän till mig tycker inte om hur de luktar och är lite anti mot de. Kanske är en sak råttägare emellan?😎

Mymlan&Vifs
4/17/15, 11:23 AM
#10

En ren människa (minus parfym) luktar värre än en ren råtta enligt mig. 🙂

Däremot händer det ju att mina råttor kissar på varandra och sig själva, eller slarvar med tvätten, och då luktar de inte så himla trevligt. 😛

kafkiluring
4/17/15, 2:38 PM
#11

Hanarna jag haft luktade lite som tacochips, den saltade varianten. Det försvann i och med kastreringen. Men det var lite mysigt ^^

Pladask
4/17/15, 3:04 PM
#12

Svagt av en nytvättad men dammig trasa skulle jag säga (honor) haha. Men gott, ja!

Skogsmongot
4/18/15, 2:48 PM
#13

Det var någon som skrev brödaktigt, och jag tycker att det beskriver mina hanars lukt väldigt bra! Lite söt och brödaktig doft, himla härlig att sniffa på. Min ensamhane (överdominant) luktade starkt av denna doft så det kanske har någon samband med hormoner? Hans doft är en av de bästa jag någonsin stött på nånstans 😍

Annons:
Anne.K
4/18/15, 5:42 PM
#14

När jag hade råttor (honor) för massa herrans år sedan så brukade jag tycka att de luktade som en blandning av popcorn och något annat. Jag tyckte de hade en härlig doft. Luktade aldrig illa enligt mig. :) Åh saknar mina sötnosar än idag trots att det gått kanske 10 år sedan min sista råtta somnade in, glömmer dom aldrig ❤️

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

märtahej
4/19/15, 8:44 PM
#15

Jag tycker att Totte luktar ris :)

kolpa
4/19/15, 9:02 PM
#16

Alla mina har luktat olika! Men olika gott förstås!! Bebisarna jag har nu luktar bebissss, min store pojke luktat Abbi, alla luktar olika, man vänjer sig till råttans egen doft 😃

marathos
4/20/15, 7:07 AM
#17

Den ena råttkillen luktar lite mer än den andra, men jag har lite svårt att beskriva lukten, mer än att de luktar fantastiskt.

Lillräkan
4/20/15, 1:16 PM
#18

Mina hanar luktar starkt blommig/fruktig parfym. Väldigt svårplacerad men underbar doft :) I alla fall två av tre. Mysgrisen Eskil luktar inte alls mycket och han är lugnare i temperament än de andra två, så jag kan också tänka mig att det har med hormoner att göra. Jag tyckte inte att de luktade något speciellt som små utan den doften kom först vid några månaders ålder :)

Emouse
4/20/15, 8:19 PM
#19

Mina pojkar luktar så gott! De luktar som popcorn, lite brödigt och sött, brukar ligga och sniffa på dom haha:D kan inte låta bli att sniffa när dom springer framför näsan;)

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Rånet
4/20/15, 8:50 PM
#20

Snosade med mina tjejer idag och kända att min ena luktade nougat, varm nougat. Tror hon vart lite rädd när jag inte kunde sluta lukta på henne XP

Annons:
Mymlan&Vifs
4/23/15, 9:31 AM
#21

Ångkokt ris är också en bra beskrivning i min mening. Även så sockerkaka (om man bakat med lite mindre socker) 😛
Brukar alltid sniffa ordentligt på råttorna när de kommer till mig, sen ger jag dem en puss på magen eller ryggen. Morgontimmarna är de bästa under dagen, när alla nyvakna råttor sitter i famnen och man blir alldeles överväldigad av all pälsoch morrhår och råttlukt. 🙂

Lillräkan
11/18/15, 3:03 PM
#22

Jag blev så glad när min kalamondinplanta (litet citrusträd) började blomma för första gången hos mig precis nyligen. Den luktar nämligen väldigt likt råttorna har jag upptäckt!

Sara:)
11/26/15, 9:03 PM
#23

Bara mina som luktar kiss?

Adrianaisaksson
11/26/15, 9:54 PM
#24

Haha låter som att alla har underbara lukter (Whata….) Min råtta luktar råtta, han luktar typ bränt bröd som legat i vatten. Han rullar sig alltid i sitt bajs och i sina grönsaker så han luktar gammalt bröd och grönsaker! Det bästa som finns enligt mig men det lät tjusigt när andras råttor luktar blomster xD

Vegan, italienare, rockgalen och djurälskare alla dagar i veckan.Lyssnar på musik

Allamej
11/27/15, 1:57 AM
#25

Rena råttor (som inte har piss på sig) tar ju sin matte eller husses lukt.

Jag tyckte att mina pojkar luktade kakor och flickorna blomsterpotporri…

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Upp till toppen
Annons: