Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1076 ggr
[Fusion200]
4/11/15, 7:26 PM

Läste något hemskt!

Jag tänker inte trakassera någon nu, jag vet att dom flesta religösa inte är så här, men jag läste om en person som gick med i en religion som inte tillåter tamråttor tydligen, och denna person var rekomenderad att döda eller släppa ut råttan i skogen, detta gjorde mig upprörd för att det är hel galet ju!

Ville bara nämna detta, och höra hur ni tycker och tänker om att släppa ut/döda ett djur på grunt av religion.

Annons:
Zakaraa
4/11/15, 7:28 PM
#1

Aldrig hört talas om det, vad är det för religion?
Kan väl tänka mig att det handlar om "orena djur" där även hundar och katter räknas in i vissa delar av världen men aldrig hört om en Religion där det är förbjudet.

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Zakaraa
4/11/15, 9:19 PM
#3

citerar, "As for rats, they are neither safe nor clean, and this is common knowledge. That is why petting rats is esoteric even here in America, and it is not mainstream. Rats are not clean animals, and they are of the worst vectors of diseases."

Snacka om att vara totalt okunnig i sitt uttalande…. " this is common knowledge" ja för de som  bara går efter myter 😟
Det kanske är dags för personen som svarade på inlägget att lära sig att faktiskt läsa på om ämnet denne uttalar sig om, det är ju dessutom en stor skillnad på tamråttor och vildråttor…

Lite komiskt även att denna person påstår att "petting rats" är svårtillgängliga i Amerika… (se citat) Det finns ju stora råttkretsar där, bland annat med extremt kunniga personer… Kan omöjligt tro att tillgängligheten av råttor var så extremt annorlunda för fyra år sedan när inlägget skrevs..

Handlar om Islam men jag har aldrig stött på detta tidigare så jag hoppas det handlar om en enskild liten minoritet bland muslimer som sitter på denna okunskap (kring råttor inte deras religion, självklart). Kanske dyker in någon muslim här som vet mer om ämnet?

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

[Mathildaqdt]
4/11/15, 9:29 PM
#4

Tycker att hen kan omplacera råttan/råttorna istället för att släppa ut den eller döda den. Vissa kanske tänker på råttor som ett smutsigt djur men eftersom hen hade en råtta så måste hen tyckt om den. Tråkigt att hen inte fick behålla råttan. :(

marathos
4/12/15, 6:02 AM
#5

Vansinnigt! Usch!

Sara:)
4/15/15, 4:40 PM
#6

Min kompis köpte 2 råttor och dom blev typ 30-40 st innan hon märkte nåt, sen släppte hon ut alla ungar och allt i skogen, och hon kallar sig själv för en "djurvän" :,(

Annons:
oau
4/16/15, 6:12 PM
#7

#6 Innan hon märkte nåt? Honan kan väl knappast ha fått 30-40 ungar på en gång, och de går ju ändå dräktiga ett tag. Hon måste ju absolut ha märkt första kullen? Ursäkta men fy så vidrigt.

If you can't explain it simply, you don't understand it well enough.

[Fusion200]
4/17/15, 2:19 AM
#8

30-40 råttor på en gång går att få, om man får hem två dräktiga honor.

Sara:)
4/17/15, 7:26 PM
#9

#7 jag kände inte henne då hon hade råttorna, men jag Nämnde någon gång att jag kanske var intresserad av att skaffa råttor, och så sa hon typ "Jag hade två stycken innan, men sen blev dom typ 40 st och då släppte vi ut som i skogen, så skaffa inte råttor"

Upp till toppen
Annons: