Annons:
Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 1012 ggr
PetQueen
2015-04-01 10:36

Så glad!!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag är jag så glad! :) Min lilla gamling Chucky som ska fylla två år snart hade en knöl som jag upptäckte ett par dagar sen. Jag trodde naturligtvis att det var en tumör pga hans ålder osv.. men iaf så bokade min pappa en tid hos veterinären och fick en tid nästa vecka på tisdag. Har varit så orolig men nyss.. när jag skulle ta in honom i buren igen (de var ute o sprang) kände jag en äcklig lukt från honom och såg att knölen hade spruckit och var hade runnit ut. Jag blev så överlycklig! klämde ut resten och baddade med koksaltlösning och knölen verkar helt vara borta! :)

🐶 Djur är det bästa som finns 🐱

Annons:
VildaVittra
2015-04-01 10:51
#1

Se till att bölden läker inifrån och ut, så håll öppningen öppen så nybildat var kan rinna ut.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

PetQueen
2015-04-01 11:00
#2

#1 okej! tack så mycket för tipset :)! dock undrar jag hur jag öppnar det igen ifall det redan bildats en skorpa :/?

🐶 Djur är det bästa som finns 🐱

VildaVittra
2015-04-01 11:04
#3

#2 Ljummet vatten, i värsta fall en steril grov nål.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Ida85
2015-04-01 12:30
#4

Tycker inte du ska vara på skorpan för mycket, risken finns att det blir mer infekterat. Bara om bölden fyller på sig igen finns det någon vits med att pilla bort skorpan. I så fall skulle jag aldrig våga med en nål, ljummet vatten är tillräckligt om man inte har någon sjukvårdsvana eller har gjort det förut.

PetQueen
2015-04-01 18:38
#5

hmm okej :S Jag tittade på såret och vågade inte pilla upp något själv, han verkade pipa till och tyckte det var obehagligt. Ringde min kompis mamma som är djurvårdare och hon fick komma hit och titta på det. Hon tvättade såret igen och såret har gått upp lite grann så att det finns plats för var att rinna ut, men att såret der bra ut sa hon. tvättar regelbundet med vatten och baddar med koksaltlösning en gång om dagen. Håller just nu på att göra rent till småttingarna. Gott har de också fått så han sitter o mumsar med kompisen :)! tack för alla råd ni givit mig! Det är alltid till stor hjälp. Hoppas det läker bra nu bara

🐶 Djur är det bästa som finns 🐱

JoySurrender
2015-04-03 18:25
#6

Eftersom det är en böld med var i så är det redan infekterat, så det är ingen fara att pilla på skorpan.

If you fight love, you're always a loser

Glamråttan

Annons:
Upp till toppen
Annons: