Annons:
Etikettpresentation
Läst 1099 ggr
PotterHead99
3/28/15, 1:48 AM

Hane och hona för panik

Hej allihopa! Jag fick mina råttor idag och vi bad om 2 honor. Min mamma var och hämtade dem imorse så jag fick inte sätt dom förens jag kom hem från skolan. Då mörkar jag att jag fått en hona och en hane. Jag får panik. Hjälp.

Annons:
AnneN
3/28/15, 1:55 AM
#1

Om möjligt dela på dem direkt. Åk tillbaka till säljaren imorgon och se till att det blir rättat.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

PotterHead99
3/28/15, 8:22 AM
#2

Jag har svårt att göra det, säljaren bor långt från min stad och han mötte upp min mamma i Göteborg, skulle kastrering fungera? Just nu är de väldigt små:) tack för svar

chiyoo
3/28/15, 1:13 PM
#3

Du måste hur som helst dela på dem direkt. De kan vara könsmogna redan vid 5 veckor och parar sig på någon sekund bara. Kastrering kan ju funka, men vet inte hur bra och nyttigt det är för en liten unge att gå igenom det. Och de måste ju ha sällskap

chiyoo
3/28/15, 1:14 PM
#4

alternativt att du hittar någon i närheten som har antingen en hona eller hane till salu/omplacering. Och då tar och omplacerar det kön du inte tänker ha kvar.

PotterHead99
3/28/15, 3:06 PM
#5

Vad jag vet så finns det ingen som är intresserad eller som har råttor i mitt område, det här är väldigt frustrerande och jag har ingen annan bur så jag kan dela på dem

tötenöten
3/28/15, 3:12 PM
#6

Det finns två olika grupper få facebook, en heter "Råttorna" och den andra heter "Råttannonser".. Testa annonsera ut hanen  där! (För antar att du fortfarande vill ha honor) Sen kan du försöka få tag på en hona där också!

Råttor, råttor och lite mer råttor!Hjärta

Annons:
zickan
3/28/15, 5:19 PM
#7

var bor du mer exakt?. kan vi kanske försöka kolla lite med råttfolk i närheten om det är nån som har extra bur, eller kan ta en av dom. 

för sära måste de göras nums. annars är det risk för inavels kull på för påtok för unga föräldrar. en så pass ung hona kan riskera att inte klarar bygga fostrena i magen och sedan orka föda ur och mata dom. 
har du badkar kan du slänga en handduk där och ha de som provosorisk bur. transportbur, löst i badrummet. löst på köksbänken. ja de mesta är bättre än att fortsätta hålla dom ihop. sedan hoppas inget redan har hänt :-)

man bör undvika kastrering om det inte handlar om behov för det om de fötts med en pung och andra inte ramlar ner. eller dominans i äldre älder osv. 
narkos på så liten är inte det bästa. isf vänta ett tag tills nån av dom växt på sig. och under den tiden måste de ändå säras och få kompis med samma kön.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

PotterHead99
3/28/15, 11:49 PM
#8

Jag bor i Gråbo, utanför Göteborg, vi har inget badkar och ingen transportlåda :S råttorna kom i en skolåda har, dels så har jag märkt att honan har ett sår/ärr på ryggen och funderar mycket kring det

Upp till toppen
Annons: