Annons:
Etikettburen-boende-inredning
Läst 1772 ggr
Kryddan803
3/27/15, 5:40 PM

Biltemas trästickor och ang. lim

Hej igen, nu kommer jag med fler dumma frågor Skrattar
Vi har en hel hög med biltemas trästickor här hemma och har sett att folk använder det till agilityhinder etc. men min fråga är; kan man använda det i buren eller kan det vara farligt om man har gnagande råttor? Det står ju inte vilket träslag det är och de ska väl inte äta barrträd, plommonträ etc.?

Och sedan angående lim, om man nu ska få ihop dessa trästickor, vad kan man använda för lim som inte blir farligt för rådisarna om de gnager i sig det? Funkar mjöl och vatten? (Eller vad det nu var)

Kanske bara är överbeskyddande men jaGenerad

Annons:
komigentamlina
3/28/15, 12:28 AM
#1

Tipsar om råttpyssel på facebook, är nog mer livat där :)

Kärlek, ärlighet & respekt. Hjärta
/ Tamlina. 

Grodan
3/28/15, 12:35 PM
#2

#0 Bara för att råttorna gnager på saker betyder inte att de också sväljer det de gnagt på.

Nu är det trädgårdssäsong. Folk med trädgårdar klipper sina fruktträd bland annat och där kan man ta in massa fina grenar och kvistar. Tvätta av, ev behandla i 130 grader C så att alla smittor förstörs (även sporer och ägg) och sedan bygga  något. Jag använder inte lim själv utan ståltråd, natursnöre, spik/skruv…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Kryddan803
4/4/15, 5:23 PM
#3

Tack för svar alla! Frågade i råttpyssel gruppen innan jag frågade här men fick inget klokt svar..

Upp till toppen
Annons: